Μια ομάδα 21 γενικών εισαγγελέων αμερικανικών Πολιτειών, η Περιφέρεια της Κολούμπια και πολλές μεγάλες πόλεις των ΗΠΑ κάλεσαν την κυβέρνηση Biden να οριστικοποιήσει σημαντικά αυστηρότερους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων από αυτούς που έχει προτείνει.
Η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ (EPA) ζήτησε τον Αύγουστο να αντιστραφεί η χαλάρωση των κανόνων για τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων επί Trump με ένα νέο σχέδιο για την αύξηση της απόδοσης κατά 10% το έτος μοντέλου 2023 και με στόχο ο μέσος όρος του στόλου να είναι 52 μίλια ανά γαλόνι (mpg) έως το 2026.
Αλλά οι πολιτείες και οι πόλεις θέλουν αυστηρότερους κανόνες λέγοντας ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αρκετό χρόνο για να ανταποκριθούν στους αυστηρότερους κανόνες.
«Δεν υπάρχει λόγος να περιμένουμε για να απαιτήσουμε την περαιτέρω ανάπτυξη αυτών των τεχνολογιών ή να καθυστερήσουμε τα τεράστια οικονομικά οφέλη και τα οφέλη για τη δημόσια υγεία από τη μείωση αυτών των εκπομπών», έγραψαν οι γενικοί εισαγγελείς των πολιτειών, με επικεφαλής την Καλιφόρνια και με τη συμμετοχή της Νέας Υόρκης, του Λος Άντζελες, του Σαν Φρανσίσκο, του Ντένβερ και άλλων.
«Η EPA πρέπει να αρχίσει τώρα να αντιμετωπίζει τους καταστροφικούς κινδύνους της κλιματικής αλλαγής και τις συνεχιζόμενες βλάβες που αντιμετωπίζουν οι κοινότητες», ανέφεραν.
Άλλες πολιτείες που υπογράφουν περιλαμβάνουν τη Νέα Υόρκη, το Ιλινόις, το Μέριλαντ, τη Μασαχουσέτη, το Νιου Τζέρσεϊ και την Πενσυλβάνια.
Το Αμερικανικό Συμβούλιο για μια ενεργειακά αποδοτική οικονομία (ACEEE) σε ξεχωριστά σχόλια ζήτησε επίσης μεγαλύτερη αυστηρότητα, υποστηρίζοντας ότι το προτεινόμενο πρότυπο της EPA «είναι πολύ αδύναμο».
Το ACEEE δήλωσε ότι η ανάλυση της EPA έδειξε ότι «ο προτεινόμενος κανόνας θα οδηγήσει σε μερίδιο αγοράς EV μόνο 8% μέχρι το 2026».
Αυτό ήταν πολύ χαμηλό για να επιτευχθεί ο στόχος του προέδρου Joe Biden για 50% EVs μέχρι το 2030, ανέφερε στα επίσημα σχόλιά της σχετικά με την πρόταση.
Η General Motors δήλωσε ότι υποστήριξε τους «στόχους μείωσης των εκπομπών» στην πρόταση της EPA, τους οποίους χαρακτήρισε «ιστορικά αυστηρούς», αλλά δεν έλαβε υπόψη της το αίτημα της EPA για σχόλια σχετικά με την αύξηση των απαιτήσεων του 2026.
Τον Μάρτιο του 2020, η ρεπουμπλικανική κυβέρνηση του Trump αναίρεσε τα πρότυπα της προηγούμενης κυβέρνησης Obama για να απαιτήσει μόνο 1,5% ετήσια αύξηση της απόδοσης μέχρι το 2026. Ο Obama είχε απαιτήσει ετήσιες αυξήσεις 5%.
Η επαναδιατύπωση του Trump επέβαλε για το 2026 αποδοτικότητα καυσίμου μόλις 43,3 mpg.
Η EPA προβλέπει ότι οι απαιτήσεις του Biden θα κοστίσουν 150 έως 240 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2025 σε υψηλότερο κόστος οχημάτων, αλλά θα εξοικονομήσουν στους αυτοκινητιστές 120 έως 250 δισεκατομμύρια δολάρια σε κόστος καυσίμων. Θα έχουν καθαρά οφέλη 86 έως 140 δισεκατομμύρια δολάρια, συμπεριλαμβανομένων άλλων θεμάτων όπως η βελτίωση της δημόσιας υγείας και η μείωση της ρύπανσης.
Η EPA δήλωσε ότι μέχρι το 2050 η πρόταση «θα μειώσει την κατανάλωση βενζίνης κατά περισσότερα από 290 εκατομμύρια βαρέλια», δηλαδή σχεδόν 10% μείωση.
Το 2020, η EPA δήλωσε ότι το σχέδιο Trump θα αυξήσει την κατανάλωση πετρελαίου στις ΗΠΑ κατά περίπου 500.000 βαρέλια την ημέρα.
Ο τομέας των μεταφορών είναι η μεγαλύτερη πηγή εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στις ΗΠΑ, αντιπροσωπεύοντας το 29% των συνολικών εκπομπών. Τα ελαφρά οχήματα ευθύνονται για το 58% των εκπομπών των μεταφορών.