Στην Ελλάδα βρίσκονται τα ηλεκτρικά επαγγελματικά αυτοκίνητα της κινεζικής BYD, καθώς η εταιρία «Παντόπικος» ξεκίνησε την εισαγωγή τους στη χώρα μας.

Πριν από μερικές ημέρες είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά τον στόλο των ηλεκτρικών επαγγελματικών, τα οποία ήδη έχουν φτάσει επί ελληνικού εδάφους.

Η πρώτη αίσθηση που αποκομίσαμε ήταν άκρως θετική, καθώς πρόκειται περί τεχνολογικά εξελιγμένων οχημάτων, με την ποιότητα και την εργονομία να βρίσκονται σε «πρώτο πλάνο» και φυσικά με όλη την τεχνογνωσία της BYD να βρίσκει πεδίο εφαρμογής σ’ αυτά.

Μη λησμονούμε, άλλωστε, πως η BYD είναι ένας παγκόσμιος «κολοσσός» στην κατασκευή μπαταριών για EV, ως εκ τούτου τα επαγγελματικά της –όπως και τα επιβατικά, τα οποία περιμένουμε να δούμε και στην Ελλάδα- χαρακτηρίζονται από αυτό το στοιχείο.

Φυσικά «ναυαρχίδα» της BYD στον τομέα της επαγγελματικής ηλεκτροκίνησης είναι το ΕΤΡ3. Ναι, μπορεί να είναι το μικρότερο από τα επαγγελματικά της BYD, όμως είναι αυτό που λογικά θα τραβήξει επάνω του όλα τα βλέμματα, καθώς η τιμή πώλησής του είναι 34.820 ευρώ (συν ΦΠΑ), όμως επιδοτείται με 8.000 ευρώ από το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2». Επιπρόσθετα, αν αποσύρει κάποιος το παλιό όχημά του κερδίζει ακόμα 1.000 ευρώ, ενώ εάν η έδρα της επιχείρησής του είναι σε νησί, το συνολικό όφελος μπορεί να φτάσει τις 13.000 ευρώ!

Το ETP3 είναι το αμιγώς ηλεκτρικό panel van της BYD, με μικτό βάρος 2.420 κιλά και ωφέλιμο φορτίο 780 κιλά. Οι διαστάσεις του είναι 4,46 μ. μήκος, 1,72 μ. πλάτος και 1,875 μ. ύψος, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,725 μέτρα. Με χώρο φόρτωσης 3,5 κ.μ., το ETP3 μπορεί να καλύψει μεγάλο εύρος αναγκών και του πιο απαιτητικού επαγγελματία.

Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στην παραμικρή λεπτομέρεια της κατασκευής του οχήματος: από πλήθος ανέσεων για να κάνουν πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού (πολυλειτουργικό τιμόνι, ψηφιακή οθόνη λειτουργιών στον πίνακα οργάνων και οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα, σύστημα αυτόματων προβολέων, κλιματισμός, ψηφιακό ραδιόφωνο με 4 ηχεία κλπ.) έως την παρουσία συστημάτων ασφαλείας (ABS, ESP) και δύο αερόσακων. Συρόμενες πόρτες αριστερά και δεξιά στον βασικό εξοπλισμό, ανακλινόμενη πίσω πόρτα, ανθεκτικό στη φθορά πάτωμα από κράμα αλουμινίου στον χώρο φόρτωσης με άγκιστρα πρόσδεσης φορτίου, συνθέτουν την ολοκληρωμένη παρουσία του ETP3.

Το όχημα κινεί ένας ηλεκτροκινητήρας εναλλασσόμενου ρεύματος μόνιμου μαγνήτη (synchronous) υψηλής ενεργειακής απόδοσης, μέγιστης ισχύος 100 kW (136 PS) και μέγιστης ροπής 180 Nm. Την απαιτούμενη για την κίνηση ενέργεια παρέχει μπαταρία λιθίου – φωσφορικού άλατος σιδήρου (LiFePO4), χωρητικότητας 44,9 kWh. Η μπαταρία είναι τεχνολογίας BLADE της BYD, που σημαίνει μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα λόγω μειωμένου όγκου των στοιχείων που την αποτελούν και εξαιρετική συμπεριφορά στη θερμοκρασία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα κορυφαία ασφάλεια, σταθερή απόδοση, αξιοπιστία και μεγάλη διάρκεια ζωής. Η φόρτιση του οχήματος γίνεται τόσο με φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) όσο και με ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC), με ισχύ 50 kW. Η φόρτιση από το 20% έως το 100% της χωρητικότητας της μπαταρίας γίνεται σε μόλις 30’ της ώρας ή σε 5,5 ώρες, με συνεχές ή εναλλασσόμενο ρεύμα αντίστοιχα.

Share: