O Όμιλος Volkswagen παρουσίασε επίσημα το σχέδιό του για την κατασκευή ενός γιγαντιαίου εργοστασίου μπαταριών στο Sagunto της Βαλένθια. Από τα 10.000 εκατ. ευρώ που θα επενδύσει η εταιρεία στην Ισπανία, περίπου 3.000 εκατ. ευρώ θα διατεθούν σε αυτές τις εγκαταστάσεις, οι οποίες θα έχουν μέγιστη δυναμικότητα 40 GWh ετησίως.

Οι μπαταρίες που παράγονται στο Sagunto, το οποίο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το 2026, θα προορίζονται για τα εργοστάσια στο Landaben (Ναβάρα) και στο Martorell (Βαρκελώνη), όπου ο όμιλος θα παράγει τη νέα σειρά ηλεκτρικών αυτοκινήτων εισαγωγικού επιπέδου, την οικογένεια MEB Entry. Τα μοντέλα αυτά θα πωλούνται με τις μάρκες CUPRA, Skoda και Volkswagen και θα βασίζονται στην πλατφόρμα MEB Small.

Η εκδήλωση παρουσίασης χρησιμοποιήθηκε από τη Skoda και τη Volkswagen για να αποκαλύψουν προεπισκοπήσεις των αντίστοιχων μοντέλων τους. Το Skoda θα είναι προφανώς ένα B-SUV με πολύ κοντό, οριζόντιο καπό, τετραγωνισμένους θόλους τροχών και συνολικά αρκετά ευθύγραμμη εμφάνιση. Ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο αναμένεται να παρουσιαστεί αργότερα φέτος ως προοίμιο του μοντέλου παραγωγής, το οποίο θα μπορούσε να ονομαστεί Elroq.

Η Volkswagen, από την άλλη πλευρά, εξέπληξε τους πάντες με τη σιλουέτα της, η οποία είναι πολύ διαφορετική από εκείνη του γνωστού ID.LIFE Concept. Σε αντίθεση με το ρετρό στυλ του πρωτοτύπου, η εικόνα που παρουσίασε τώρα η Volkswagen δείχνει μια πιο αεροδυναμική σχεδίαση, πιο κοντά σε αυτή του ID.3. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Landaben θα συναρμολογεί B-SUV και οχήματα κοινής ωφέλειας Martorell, γεγονός που μας κάνει να πιστεύουμε ότι το ID.LIFE Concept ήταν μια προεπισκόπηση των γραμμών ενός SUV (ID.2), ενώ το νέο teaser θα μπορούσε να αντιστοιχεί σε ένα hatchback (ID.1).

Η CUPRA από την πλευρά της δεν αποκάλυψε κανένα σκίτσο, κυρίως επειδή το είχε κάνει ήδη πέρυσι. Το μοντέλο του θα είναι ένα σπορ όχημα γενικής χρήσης που θα βασίζεται στο σχεδιασμό του UrbanRebel Concept. Οι φήμες λένε ότι η εμπορική του ονομασία θα είναι Raval. Είναι πολύ πιθανό το CUPRA να αποκτήσει επίσης ένα B-SUV και η Skoda ένα SUV στο μέλλον.

Η πλατφόρμα MEB Small θα διαφέρει από το κανονικό MEB στο ότι θα είναι προσθιοκίνητη και όχι πισωκίνητη, γεγονός που θα μειώσει το κόστος και το βάρος, καθώς και θα απλοποιήσει την παραγωγή. Θα χρησιμοποιεί μπροστινό άξονα με γόνατα McPherson και πίσω ανάρτηση με δοκό στρέψης, ενώ οι μπαταρίες LFP θα προσφέρουν μέγιστη χωρητικότητα 57 kWh, η οποία μεταφράζεται σε αυτονομία 400 km.

Share: