Δημοσιεύθηκαν τα οικονομικά στοιχεία της Volkswagen, τα οποία είναι καλύτερα από εκείνα του πρώτου εξαμήνου του 2021, παρά την πτώση των παραδόσεων, των πωλήσεων και της παραγωγής.

Από τον Ιανουάριο του 2021 έως τον Ιούνιο, ο Όμιλος Volkswagen παρέδωσε 4,98 εκατομμύρια μονάδες, έναντι 3,87 εκατομμυρίων το πρώτο εξάμηνο του 2022. Πρόκειται για πτώση 22,2%. Σε ετήσια βάση, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 14% και παρήχθησαν 7,8% λιγότερα αυτοκίνητα.

Ωστόσο, τα έσοδα είναι αυξημένα κατά 2% στα 132,3 δισ. ευρώ, όπως και τα λειτουργικά κέρδη “προ φόρων”, αυξημένα κατά 16,1%. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 12,9%, με αποτέλεσμα το περιθώριο κέρδους του πρώτου εξαμήνου να ανέλθει στο 9,7%.

Τα κέρδη προ φόρων και τόκων ανήλθαν σε 14.034 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 25,8%, με αποτέλεσμα τα καθαρά κέρδη να διαμορφωθούν σε 10.638 εκατ. ευρώ. Αυτό που μειώθηκε, και μάλιστα αρκετά, ήταν οι ταμειακές ροές (-77,5%) και η καθαρή ρευστότητα (-19,5%), η οποία διαμορφώθηκε σε 28.209 εκατ. ευρώ.

Ας περάσουμε όμως στο κομμάτι που μας ενδιαφέρει περισσότερο: τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εξαιρουμένων των plug-in υβριδικών. Στο πρώτο εξάμηνο του έτους, όλες οι μάρκες μαζί, πουλήθηκαν 217.000 μονάδες, 27% περισσότερες από το πρώτο εξάμηνο του 2021, με περισσότερα οχήματα να παραδίδονται το δεύτερο τρίμηνο (118.000 μονάδες). Αυτό εξηγείται από τα προβλήματα παραγωγής που οφείλονται στα αποθέματα λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και στο κλείσιμο της COVID στην Κίνα. Η Tesla και η BYD προηγούνται από αυτή την άποψη.

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξήθηκε κατά 40% στη Δυτική Ευρώπη, ενώ οι παραδόσεις σε κινέζους πελάτες τριπλασιάστηκαν: 63.500 μονάδες.

Η αύξηση του κόστους των πρώτων υλών είχε αρνητικό αντίκτυπο ύψους 2,4 δισεκατομμυρίων ευρώ το δεύτερο τρίμηνο. Παρόλα αυτά, έχουν κερδίσει περισσότερα, οπότε οι τιμές έχουν αυξηθεί πάνω από τον υποστηριζόμενο πληθωρισμό (το ίδιο συνέβη και με την Tesla, για σύγκριση). Φυσικά, οι οικονομικές επιδόσεις του ομίλου Volkswagen ανταποκρίθηκαν στις πολύ αντίξοες και “πρωτοφανείς” συνθήκες.

Οι προσδοκίες για το δεύτερο εξάμηνο του έτους είναι καλές. Ο Όμιλος έχει αυξήσει την παραγωγική του ικανότητα για ηλεκτρικά οχήματα. Τόσο το αμερικανικό Passat (Chattanooga) όσο και το ευρωπαϊκό Passat (Ανόβερο) έδωσαν τη θέση τους στο βαν ID.4 και ID.Buzz αντίστοιχα. Επιπλέον, το εργοστάσιο του Emden κατασκευάζει επίσης το ID.4. Το Volkswagen ID.4 παράγεται σήμερα σε πέντε εργοστάσια ταυτόχρονα (Emden, Zwickau, Anting, Foshan και Chattanooga) και αποτελεί το κύριο εγχείρημα του γερμανικού ομίλου στον τομέα των ηλεκτρικών τροχών.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, Herbert Diess, θα αποχωρήσει σε ένα μήνα με ψηλά το κεφάλι, αφού αρκετά μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου κινήθηκαν για την απομάκρυνσή του ενόψει αυτών των στοιχείων. Στα αρνητικά, υπάρχει ένα σκηνικό μειωμένων πωλήσεων, ο τομέας λογισμικού (Cariad) θα μπορούσε να τα πάει πολύ καλύτερα από ό,τι πηγαίνει, και τα συνδικάτα βρίσκονται σε δύσκολη θέση: από τις 31 Δεκεμβρίου 2021 έως τις 30 Ιουνίου του τρέχοντος έτους, το εργατικό δυναμικό μειώθηκε από 672.800 σε 668.000 εργαζόμενους (-0,7%).

Share: