Ο όμιλος Stellantis επιθυμεί σφόδρα να μετεξελίξει τη γκάμα των μοντέλων του σε αμιγώς ηλεκτρικά το ταχύτερο δυνατόν.
Αφού επιβεβαίωσε τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση των DS (το 2024), Lancia (2026), Alfa Romeo (2027) και Opel (2028), ο όμιλος ανέφερε τώρα ότι ένα από τα μεγαλύτερα εμπορικά σήματά του, η FIAT, θα εξηλεκτριστεί πλήρως το 2027.
Η FIAT έχει μέχρι στιγμής τρία ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη γκάμα της: το μικρό 500 και τα επαγγελματικά οχήματα e-Ducato και e-Scudo, στα οποία σύντομα θα προστεθεί το νέο E-Ulysse, το οποίο δεν έχει ακόμη φτάσει στις αντιπροσωπείες.
Πλέον, θα πρέπει να δούμε πώς θα συνεχιστεί η διαδικασία ηλεκτροκίνησης της FIAT, συμπεριλαμβανομένης μιας φημολογούμενης ηλεκτρικής έκδοσης του Panda, η οποία θα πρέπει να φτάσει το 2023. Ένας αντίπαλος του Dacia Spring και μια νέα εναλλακτική λύση στην κατηγορία χαμηλού κόστους.
Θα βασίζεται στο πρωτότυπο Centoventi και πιθανότατα θα χρησιμοποιεί την ίδια αρχιτεκτονική Stellantis CMP που χρησιμοποιεί η Peugeot στα μικρά αυτοκίνητα 208 και 308. Αυτό δείχνει ότι το νέο Panda θα έχει μια μικρή έκδοση, αλλά και μια έκδοση που θα έχει μήκος μεγαλύτερο από τέσσερα μέτρα.
Όσον αφορά τους ηλεκτροκινητήρες, δεν υπάρχουν προς το παρόν επίσημες λεπτομέρειες, αλλά αναμένεται ότι η ηλεκτρική έκδοση του Panda θα διαθέτει μπαταρία LFP κάτω από 40 kWh και αυτονομία περίπου 300 km στην πιο οικονομική της επιλογή. Ο κινητήρας θα πρέπει να έχει ισχύ περίπου 80 kW (109 hp) και η παραγωγή θα γίνει στο εργοστάσιο Stellantis στη Σλοβακία, ενώ η τιμή του θα πρέπει να είναι πολύ κάτω από 20.000 ευρώ για να έχει ελπίδες.