Αναμένεται «εκτόξευση» των πωλήσεων μέσα στην προσεχή δεκαετία, με ταυτόχρονη πτώση των τιμών
Ιδιαίτερα σημαντική είναι η αλλαγή του χάρτη σε ότι αφορά στα ηλεκτρικά λεωφορεία και πούλμαν, τα οποία κυκλοφορούν στην Ευρωπαϊκή και όχι μόνο. Σύμφωνα με τα στοιχεία για το 2020, η αύξηση στις ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, για εντός πόλης μετακινήσεις, όσο και για μεγαλύτερη αποστάσεις ταξί, είναι σημαντική.
Μόνο στην Κίνα, παρατηρήθηκε αύξηση μεγαλύτερη του 40%, σε ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών λεωφορείων μέσα στο 2020.
Αυτή τη στιγμή, το Βέλγιο και η Ισπανία είναι οι χώρες με το υψηλότερο ποσοστό υβριδικών λεωφορείων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ στον τομέα των ηλεκτρικών λεωφορείων, τα πρωτεία έχουν η Σουηδία και η Ολλανδία.
Εκτιμήσεις των ειδικών αναφέρουν πως έως το 2030 αναμένεται εκτόξευση στις πωλήσεις ηλεκτρικών λεωφορείων και πούλμαν. Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση κατά 24 φορές στα έσοδα από την κατασκευή ηλεκτροκινητήρων. Σήμερα τα έσοδα από αυτή τη διαδικασία υπολογίζονται στο ένα δισεκατομμύριο δολάρια, με την εκτίμηση για το 2030 να είναι της τάξης των 23 δισεκατομμυρίων δολαρίων!
Κατά μέσο όρο το κόστος κατασκευής μιας μπαταρίας το 2020 ήταν της τάξης των 7.592 δολαρίων, πόσο αρκετά χαμηλό, δεδομένου πως πολλές μπαταρίες χρησιμοποιούνται από ελαφρά οχήματα αλλά και από mild hybrid. Όμως η διαρκής αύξηση στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά προς τα κάτω και το κόστος παραγωγής συσσωρευτών.
Σε ότι αφορά στην κατασκευή ηλεκτροκινητήρων, 2020 το μέσος κόστος ήταν της τάξης των 13.803 δολαρίων. Φυσικά όταν μιλάμε για ηλεκτροκινητήρες ελαφρών οχημάτων πόλης, το κόστος είναι σημαντικά χαμηλότερο, σε αντίθεση με τους αντίστοιχους κινητήρες για βαριά φορτηγά και λεωφορεία, κοστίζουν αρκετά παραπάνω.
Οι εκτιμήσεις των ειδικών αναφέρουν πώς τα επόμενα χρόνια θα επιτευχθεί ακόμα μεγαλύτερη οικονομία κλίμακας, όσον αφορά στην κατασκευή μπαταριών, όσο και σε αυτή των ηλεκτροκινητήρων. Αξίζει να αναφερθεί ότι αυτή τη στιγμή λιγότερο από 10% των μπαταριών που παράγονται για ηλεκτροκίνητα οχήματα, έχουν χωρητικότητα μεγαλύτερη από 500 kWh, όπερ σημαίνει πως θα πρέπει να αυξηθεί η παραγωγή τέτοιων συσσωρευτών, προκειμένου μελλοντικά να μπορέσουν να παραχθούν ακόμα περισσότερα ηλεκτρικά λεωφορεία.