Η Audi γράφει ιστορία: για πρώτη φορά, ένα πρωτότυπο χαμηλών εκπομπών ρύπων με ηλεκτρική κίνηση, μπαταρία υψηλής τάσης και μετατροπέα ενέργειας, όπως είναι το Audi RS Q e-tron, κατακτά το δυσκολότερο ράλι στον κόσμο. Οι Ισπανοί Carlos Sainz/Lucas Cruz εξασφάλισαν την πρώτη νίκη της Audi στο Ράλι Ντακάρ μετά από περίπου 7.900 χιλιόμετρα και με προβάδισμα 1 ώρας και 20 λεπτών. Τον θρίαμβο της Audi ολοκλήρωσαν οι Mattias Ekström/ Emil Bergkvist που επίσης πέρασαν τη γραμμή του τερματισμού.
Οι Carlos Sainz/ Lucas Cruz εξασφάλισαν το μεγάλο προβάδισμά τους, αφού προηγούνταν χωρίς διακοπή από την έκτη ειδική διαδρομή. Για τους δύο Ισπανούς, οι οποίοι τερμάτισαν πρώτοι το 2010, το 2018 και το 2020, αυτή είναι η τέταρτή τους νίκη με διαφορετική μάρκα κάθε φορά και η δεύτερη με το Volkswagen Group. Ωστόσο, ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλι Sainz και ο έμπειρος συνοδηγός του δεν μπορούσαν να είναι σίγουροι μέχρι λίγο πριν από το τέλος.
Αρκετές ειδικές διαδρομές άνω των 400 χιλιομέτρων, δύο μαραθώνιες διαδρομές με περιορισμένο ή και καθόλου σέρβις, καθώς και 4.600 χρονομετρημένα χιλιόμετρα χαρακτηρίζουν το φετινό Ράλι Ντακάρ των συνολικά 7.883 χιλιομέτρων. Οι απότομοι δρόμοι με γκρεμούς και χαλίκια, αλλά και οι πανύψηλες σειρές από αμμόλοφους στην περιοχή Empty Quarter της Αραβικής Χερσονήσου δυσκόλευσαν σε απίστευτο βαθμό το έργο των ομάδων. Ο Carlos Sainz, ο οποίος στα 61 του χρόνια έχει διαγράψει μία καριέρα στα ράλι εδώ και περίπου τέσσερις δεκαετίες, μαζί με τον Lucas Cruz ήταν για οκτώ ημέρες στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης από τις δώδεκα συνολικά ειδικές διαδρομές.
Τα άλλα δύο πληρώματα της Audi είχαν επίσης εξαιρετική παρουσία. Οι Σουηδοί Mattias Ekström/ Emil Bergkvist κέρδισαν τον “Πρόλογο” στην αρχή και ήταν στη δεύτερη θέση πίσω από τους Sainz/Cruz μέχρι την ημέρα ανάπαυσης μετά από έξι ειδικές. Ωστόσο ένα πρόβλημα στον πίσω άξονα στην έβδομη ειδική διαδρομή τους στέρησε όλες τις πιθανότητές τους. Ο Stéphane Peterhansel, κάτοχος του ρεκόρ με 14 νίκες στο Dakar, βρισκόταν στην έκτη θέση λίγο πριν από τα μισά της διαδρομής, μετά την 50η του νίκη σε ειδική με αυτοκίνητο και την 83η συνολικά. Στην 6η ειδική μια βλάβη στο υδραυλικό σύστημα έριξε τον ίδιο και το Γάλλο συμπατριώτη του Edouard Boulanger στην 22η θέση.
Η Audi Sport εξέλιξε το εξαιρετικά αποδοτικό Audi RS Q e-tron σε τέτοιο βαθμό ώστε μέσα σε μόλις τρία χρόνια να είναι έτοιμο για να κυριαρχήσει. Υπό την τεχνική διεύθυνση του Dr. Leonardo Pascali, η Audi Sport έθεσε το επόμενο ιστορικό ορόσημο: αφού η τετρακίνηση quattro άλλαξε για πάντα το ράλι τη δεκαετία του 1980 και στη συνέχεια κατέκτησε πολλές νίκες και τίτλους, η Audi επέδειξε την κυριαρχία της στο Le Mans. Η εξελιγμένη τεχνολογία TFSI, η ηλεκτροκίνητη τετρακίνηση e-tron quattro και οι επιμέρους τεχνολογίες, όπως το LED matrix light και το Audi laser light, αντιπροσωπεύουν ένα υψηλό επίπεδο τεχνολογικής πρωτοπορίας στα πλαίσια του “Vorsprung durch Technik”.
Στη συνέχεια, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αγωνιστικό της Audi έκανε το ντεμπούτο του στη Formula E, πριν η μάρκα αναλάβει τις ακραίες προκλήσεις του Ράλι Ντακάρ και το ολοκληρώσει με επιτυχία ως ο πρώτος κατασκευαστής με ηλεκτρική κίνηση.