Τα συστήματα εναλλαγής μπαταριών στα ηλεκτρικά οχήματα επιτρέπουν την επίλυση δύο εκ των μεγαλυτέρων προκλήσεων της τεχνολογίας, δηλαδή των χρόνων φόρτισης και της διαθεσιμότητας δημόσιου δικτύου.

Στην περίπτωση των μοτοσυκλετών, το σύστημα αυτό έχει τεράστιες δυνατότητες και η Gogoro της Ταϊβάν είναι μία από τις πιο προηγμένες, και τώρα έκανε μια σημαντική ανακάλυψη με την παρουσίαση μιας αφαιρούμενης μπαταρίας με στερεό ηλεκτρολύτη.

Η εξέλιξη αυτή πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία ProLogium και θα επιτρέψει την ανάπτυξη μιας μπαταρίας με μια σειρά πλεονεκτημάτων σε σύγκριση με τις τρέχουσες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένης της μεγαλύτερης θερμικής σταθερότητας.

Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, αλλά ακόμη περισσότερο σε συστήματα όπως οι αλλαγές μπαταριών, όπου οι συστοιχίες μετακινούνται μεταξύ του οχήματος και του σταθμού.

Το άλλο πλεονέκτημα του στερεού ηλεκτρολύτη είναι ότι η ασφάλειά του επεκτείνεται σε μεγαλύτερη ανοχή στη γρήγορη επαναφόρτιση. Με την κατάργηση του υγρού ηλεκτρολύτη, ο κίνδυνος βραχυκυκλώματος και πυρκαγιάς είναι πολύ μικρότερος. Αυτό καθιστά ασφαλή τη φόρτιση σε υψηλά επίπεδα ισχύος, ενώ δεν βλάπτει και τη διάρκεια ζωής, η οποία στην περίπτωση της μπαταρίας Gogoro εκτιμάται ότι διαρκεί μόλις 12 λεπτά για μια πλήρη φόρτιση.

Αλλά το πιο θετικό στοιχείο σε αυτή την περίπτωση είναι αναμφίβολα ότι η ενεργειακή πυκνότητα των κυψελών έχει αυξήσει τη χωρητικότητα της μπαταρίας κατά 47%. Στην περίπτωση της μπαταρίας Gogoro, κάθε ένα από τα μικρά πακέτα που απαρτίζουν τη μπαταρία έχει αυξηθεί από 1,7 σε 2,5 kWh. Ένα βήμα που μπορεί να φαίνεται μικρό, αλλά είναι τεράστιο.

Αυτό σημαίνει ότι τα οχήματα που χρησιμοποιούν αυτή την τεχνολογία θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στο σύστημα περιπτέρων στο δρόμο, όπου οι χρήστες μπορούν να ανταλλάσσουν κάθε πακέτο με ένα φορτισμένο σε δευτερόλεπτα, και να το κάνουν με μπαταρίες μεγαλύτερης χωρητικότητας, και επομένως να μπορούν να προσφέρουν μεγαλύτερη εμβέλεια.

Επιπλέον, οι πελάτες που προτιμούν να μεταφέρουν τη μπαταρία στο σπίτι τους θα μπορούν να το κάνουν και να απολαμβάνουν κυψέλες μεγαλύτερης χωρητικότητας με το ίδιο ή και μικρότερο βάρος. Αυτό θα συμβάλει στον εκδημοκρατισμό των ηλεκτρικών οχημάτων, όπως τα σκούτερ ή τα μικρά αστικά μοτοσικλέτες, και θα τα καταστήσει εναλλακτική λύση έναντι των βενζινοκίνητων μοντέλων.

Share: