Η εταιρεία συμβούλων τεχνολογίας BearingPoint δημοσίευσε το τελευταίο της «Βαρόμετρο τάσεων ηλεκτροκίνησης», σύμφωνα με το οποίο η τάση προς τον εναλλακτικό τύπο κίνησης συνεχίζεται.

Σύμφωνα με την έρευνα, εκτός από τις οικολογικές πτυχές, τα οικονομικά και τεχνικά πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων βρίσκονται πλέον όλο και περισσότερο στο επίκεντρο. Τα μοντέλα του ομίλου Volkswagen και της Tesla είναι τα πιο δημοφιλή στους πιθανούς αγοραστές.

Σύμφωνα με την BearingPoint, μια σύγκριση με την περσινή έρευνα υπογραμμίζει την έκρηξη της ηλεκτρονικής κινητικότητας: ενώ μόνο ένας στους έξι ανθρώπους αγόρασε ένα ηλεκτρονικό αυτοκίνητο πριν από ένα χρόνο, το ποσοστό αυτό έχει αυξηθεί τώρα σε έναν στους τέσσερις. Και μεταξύ αυτών που έχουν ήδη οδηγήσει ένα ηλεκτρονικό αυτοκίνητο, ένας στους δύο (51%) θα ήθελε να αγοράσει ένα όχημα με ηλεκτρική κίνηση στο μέλλον. Μεταξύ εκείνων που δεν έχουν οδηγήσει ποτέ ηλεκτρονικό αυτοκίνητο, μόνο το 18% δήλωσε ότι ήθελε να αγοράσει ένα ηλεκτρονικό αυτοκίνητο.

Ενώ η οικολογία εξακολουθεί να είναι ο κύριος λόγος για τη μεταπήδηση σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο (41%) – ιδίως μεταξύ των νέων 18-25 ετών (55%), αλλά και μεταξύ των ατόμων άνω των 55 ετών (49%) – άλλες πτυχές γίνονται όλο και πιο σημαντικές.

Ο δεύτερος σημαντικότερος λόγος για την αγορά ενός ηλεκτρονικού οχήματος αναφέρεται από το 26 % των ερωτηθέντων ως χαμηλότερο κόστος συντήρησης και σέρβις. Στην τελευταία έρευνα το καλοκαίρι του 2021, μόνο το 18% είχε δηλώσει κάτι τέτοιο.

Εκείνοι που αποφάσισαν να μην αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή plug in υβριδικό, ανέφεραν ως κύριους λόγους την υψηλή τιμή (27%), την ανεπαρκή αυτονομία (25%) και τις ανεπαρκείς επιλογές φόρτισης (20%). Εδώ υπήρξε μικρή αλλαγή σε σχέση με την έρευνα του προηγούμενου έτους.

Σύμφωνα με την έρευνα, όλοι οι εν λόγω κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν κερδίσει την προτίμησή τους. Το 42% των ερωτηθέντων μπορεί να φανταστεί την οδήγηση ενός ηλεκτρικού VW, Seat ή Skoda (Φεβρουάριος 2021: 35%). Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο από τον ηγέτη της αγοράς Tesla αποτελεί επιλογή για το 27% (Φεβρουάριος 2021: 18%). Οι μάρκες Mercedes (2022: 23 %/2021: 14 %) και Opel (2022: 22 %/2021: 13 %) σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση από όλους τους εξεταζόμενους κατασκευαστές σε σύγκριση με την έρευνα του προηγούμενου έτους.

Share: