Η BMW ενισχύει τη γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της με την προσθήκη των iX και i4, που θα παρουσιαστούν στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, την Παρασκευή 22 Οκτωβρίου.
Η νέα BMW iX είναι η ναυαρχίδα της μάρκας στη γκάμα των μοντελων μηδενικών ρύπων. Λανσάρει νέες τεχνολογίες στους τομείς της ηλεκτρικής κινητικότητας και της ψηφιοποίησης, ανακοίνωσε η πολυτελής γερμανική φίρμα.
Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στη 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive που προσφέρει ηλεκτροκίνηση μηδενικών ρύπων, ηλεκτρική τετρακίνηση και μεγάλη αυτονομία. Βασίζεται σε ένα νέο πακέτο τεχνολογικών εφαρμογών, που καλύπτει διάφορους τομείς εξέλιξης – ενσωματωμένη αρχιτεκτονική δικτύου, λογισμικό, ψηφιακές υπηρεσίες, συνδεσιμότητα και λειτουργίες αυτοματοποιημένης οδήγησης. Είναι ένα σύγχρονο SUV που έχει σχεδιαστεί από μέσα προς τα έξω και το οποίο επαναπροσδιορίζει την ιδέα της ευρυχωρίας και πολυτέλειας εσωτερικού.
Το BMW Group έχει ανεβάσει ψηλά τον πήχη της βιωσιμότητας με την επιλογή υλικών, την εξόρυξη πρώτων υλών και την παραγωγή της iX. Οι εκδόσεις του μοντέλου που διατίθενται από το λανσάρισμα θα χρησιμοποιούν έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα και έναν ακόμα στον πίσω άξονα, που μαζί παράγουν ισχύ 385 kW/523 ίππων στην BMW iX xDrive50 και 240 kW/326 ίπποι στην BMW iX xDrive40.
Η BMW i4 φέρνει την αμιγή ηλεκτροκίνηση στην πολυτελή μεσαία κατηγορία. Συνδυάζει μία σπορ διάσταση της οδήγησης μηδενικών ρύπων με την ευρυχωρία και πρακτικότητα ενός τετράθυρου gran coupé. Η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive, το νέο BMW iDrive και μία ευρεία γκάμα συστημάτων υποστήριξης οδηγού, σηματοδοτούν τον προηγμένο χαρακτήρα της.
Διατίθεται σε δύο εκδόσεις από το λανσάρισμά της. Η BMW i4 M50 χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα τόσο στον εμπρός και εναν στον πίσω άξονα που παράγουν συνολικά 400 kW/544 ιππους. Η οδηγική απόλαυση που προσφέρει ανταποκρίνεται στις προσδοκίες από ένα μοντέλο υψηλών επιδόσεων της BMW M GmbH, αναφέρει η μάρκα. Η BMW i4 eDrive40 συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα 250 kW/340 ίππων με κλασική πίσω κίνηση.
Η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive που χρησιμοποιούν και τα δύο αυτοκίνητα περιλαμβάνει μία μονάδα κίνησης που συγκεντρώνει τον ηλεκτροκινητήρα, τα ηλεκτρονικά ισχύος και το κιβώτιο σε ένα κέλυφος, και επιπλέον μπαταρίες υψηλής τάσης με την τελευταία τεχνολογία κυψελών, προηγμένα ηλεκτρονικά ισχύος και την καινοτόμα μονάδα συνδυασμένης φόρτισης (Combined Charging Unit) για ταχεία και αποδοτική φόρτιση.
Οι BMW iX και BMW i4 είναι επίσης τα πρώτα μοντέλα που θα διατίθενται με τη νέα γενιά του συστήματος απεικόνισης και λειτουργίας iDrive, το οποίο αναβαθμίζει την αλληλεπίδραση μεταξύ οδηγού και οχήματος και τη μετατρέπει σε φυσικό διάλογο. Βασίζεται στο BMW Operating System 8 και σχεδιάστηκε με έμφαση στη λειτουργία της οθόνης αφής του συστήματος BMW Curved Display και στη λεκτική επικοινωνία με τον προσωπικό βοηθό BMW Intelligent Personal Assistant, που επίσης έχει αναβαθμιστεί εκτενώς.
Ένα ακόμα κοινό χαρακτηριστικό τους είναι η προσέγγιση της βιωσιμότητας που εκτείνεται σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα. Το BMW Group προμηθεύεται το κοβάλτιο και το λίθιο που απαιτούνται για τις μπαταρίες υψηλής τάσης από παρακολουθούμενες πηγές και στη συνέχεια τα παρέχει στους προμηθευτές κυψελών μπαταριών. Η σχεδιαστική αρχή των ηλεκτροκινητήρων καταργεί τη χρήση σπάνιων γαιών για τους ρότορες της μονάδας κίνησης.
Τόσο τα αυτοκίνητα όσο και κυψέλες των μπαταριών θα κατασκευάζονται με πράσινη ενέργεια σε όλα τα στάδια παραγωγής. Στη λελογισμένη χρήση πόρων στην παραγωγή βοηθά και η χρήση μιας υψηλής αναλογίας δευτερογενών και ανακυκλωμένων υλικών. Επιπλέον, ξύλο με πιστοποίηση FSC, δέρμα επεξεργασμένο με εκχυλίσματα από φύλλα ελιάς και άλλα φυσικά υλικά χρησιμοποιούνται στην καμπίνα της BMW iX. Ανακυκλωμένα δίχτυα ψαρέματος είναι από τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται για τις μοκέτες και τα πατάκια.