Η BP λέει ότι οι γρήγοροι φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων της βρίσκονται στο κατώφλι του να γίνουν πιο κερδοφόροι από το να γεμίσουν ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο.

Το ορόσημο θα σηματοδοτήσει μια σημαντική στιγμή για την BP, η οποία θέλει να απομακρυνθεί από το πετρέλαιο και να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στις αγορές ενέργειας και γύρω από τα ηλεκτρικά οχήματα (EV).

Η φόρτιση EV ήταν για χρόνια μια ζημιογόνος επιχείρηση στο σύνολό της για την BP και τους ανταγωνιστές της, καθώς επενδύουν σημαντικά στην επέκτασή της. Ο τομέας δεν αναμένεται να καταστεί κερδοφόρος πριν από το 2025, αλλά σε επίπεδο περιθωρίου κέρδους, τα σημεία ταχείας φόρτισης της BP, τα οποία μπορούν να αναπληρώσουν μια μπαταρία μέσα σε λίγα λεπτά, πλησιάζουν τα επίπεδα που βλέπουν από το γέμισμα με βενζίνη.

Η ισχυρή και αυξανόμενη ζήτηση για γρήγορους φορτιστές μπαταριών στη Βρετανία και την Ευρώπη, έχει ήδη φέρει τα περιθώρια κέρδους κοντά σε εκείνα του παραδοσιακού γεμίσματος βενζίνης, σύμφωνα με την BP.

Το 2020 η BP παρουσίασε ακαθάριστα περιθώρια κέρδους για τις λιανικές πωλήσεις καυσίμων ύψους 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το τμήμα πελατών και προϊόντων της είχε καθαρά κέρδη 2,6 δισ. δολαρίων τους πρώτους εννέα μήνες του 2021, περίπου το 17% των συνολικών κερδών της εταιρείας.

Η εταιρεία δήλωσε επίσης ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικής ενέργειας για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 45% το τρίτο τρίμηνο του 2021 σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.

Σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία Thunder Said Energy, το παραδοσιακό περιθώριο λιανικής πώλησης καυσίμων στα πρατήρια καυσίμων είναι περίπου 17 σεντς ανά γαλόνι, δηλαδή περίπου 0,4 σεντς ανά κιλοβατώρα.

Η BP, με έδρα το Λονδίνο, σχεδιάζει να αναπτύξει την επιχείρησή της για τη φόρτιση EV τα επόμενα χρόνια σε 70.000 σημεία φόρτισης έως το 2030 από 11.000 που είναι τώρα.

Όπως και οι ανταγωνιστές, συμπεριλαμβανομένης της Royal Dutch Shell (RDSa.L), η επιχείρηση λιανικής της BP, η οποία περιλαμβάνει πωλήσεις καυσίμων και καταστήματα ψιλικών, είναι ιδιαίτερα κερδοφόρα και κεντρική στη στρατηγική της για την ενεργειακή μετάβαση.

Στόχος της Shell είναι να διαθέτει 500.000 σημεία φόρτισης παγκοσμίως έως το 2025. Την περασμένη Πέμπτη εγκαινίασε τον πρώτο σταθμό υπερταχείας φόρτισης EV στο Λονδίνο, ο οποίος μπορεί να φορτίσει το 80% της μπαταρίας ενός αυτοκινήτου σε 10 λεπτά.

Ενώ ανταγωνιστές όπως η Shell επενδύουν σε μια σειρά τεχνολογιών φόρτισης, συμπεριλαμβανομένων δεκάδων χιλιάδων πιο αργών, χαμηλής τάσης, σημείων φόρτισης στους δρόμους στη Βρετανία και αλλού, η BP εστιάζει στην τεχνολογία γρήγορης και υπερ-γρήγορης φόρτισης.

Η ταχεία φόρτιση, που ορίζεται ως άνω των 50 κιλοβάτ, και η υπερταχεία φόρτιση σε περισσότερα από 150 κιλοβάτ, είναι ωστόσο ακριβές στην εγκατάσταση, καθώς απαιτούν μεγάλες επενδύσεις σε υποδομές ισχύος βαρέως τύπου.

Share: