Τρεις από τους κορυφαίους κατασκευαστές φορτηγών στην Ευρώπη, η Daimler, η Volvo και η Traton, συμφώνησαν να διαθέσουν 500 εκατ. ευρώ για την εγκατάσταση και λειτουργία ενός δημόσιου δικτύου φόρτισης υψηλής απόδοσης για ηλεκτρικά φορτηγά και λεωφορεία μεγάλων αποστάσεων με μπαταρίες στην Ευρώπη.

Η επένδυση θα οδηγήσει στη δημιουργία τουλάχιστον 1.700 σημείων φόρτισης υψηλής τάσης και πράσινης ενέργειας κοντά σε αυτοκινητόδρομους, καθώς και σε σημεία logistics και προορισμού. Το σχέδιο είναι να λειτουργήσουν όλοι οι σταθμοί μέχρι το 2027.

Η συμφωνία δεν είναι δεσμευτική αυτή τη στιγμή, αλλά οι εταιρείες λένε ότι είναι το πρώτο βήμα προς μια εταιρεία κοινής επιχείρησης, που θα ανήκει εξίσου και στις τρεις, η οποία θα έχει έδρα το Άμστερνταμ της Ολλανδίας και θα αρχίσει να λειτουργεί το 2022.

Η κοινοπραξία θα επιδιώξει να δημιουργήσει φορτιστές που θα μπορούν να φορτίζουν τα φορτηγά μέσα στα 45 λεπτά ανάπαυσης που πρέπει να κάνουν οι Ευρωπαίοι φορτηγατζήδες κάθε τεσσεράμισι ώρες οδήγησης.

Η κίνηση αυτή ακολουθεί την παρουσίαση του Mercedes eActros, του πρώτου βαρέως τύπου ηλεκτρικού φορτηγού της εταιρείας μόλις πριν από λίγες ημέρες.

Με αυτονομία μόλις 400 χιλιομέτρων, η εταιρεία λέει ότι είναι καταλληλότερο για ταξίδια μικρών αποστάσεων. Αυτό δεν απέχει πολύ από τις απαιτήσεις που έχει θέσει η κοινοπραξία για τον εαυτό της, αν και οι μπαταρίες 420 kWh του φορτηγού χρειάζονται λίγο περισσότερο από μία ώρα για να φορτιστούν από το 20 στο 80%, οπότε οι γρήγοροι φορτιστές θα είναι ζωτικής σημασίας.

Share: