Η πιθανότητα να μπει η SsangYong Motor κάτω από την ομπρέλα της κορεατικής κατασκευάστριας ηλεκτρικών λεωφορείων Edison Motors, γίνεται όλο και μικρότερη, καθώς ο χρηματοοικονομικός εταίρος της και οι επενδυτές μετοχών εγκαταλείπουν την εταιρεία αμφισβητώντας τα κίνητρα και τα σχέδιά της με τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία υπό δικαστική διαχείριση.
Σύμφωνα με πηγές του κλάδου, η Keystone Private Equity αποφάσισε να αποχωρήσει από την κοινοπραξία υπό την Edison Motors με προνομιακό δικαίωμα για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της SsangYong Motor, αμφισβητώντας το “μακροπρόθεσμο όραμα” της εταιρείας.
Η Keystone PE είχε υποστηρίξει την Edison Motors για να κερδίσει την προκαταρκτική προσφορά για την πτωχευμένη αυτοκινητοβιομηχανία τον Οκτώβριο του περασμένου έτους ως χρηματοοικονομικός επενδυτής με την Korea Corporate Governance Improvement (KCGI).
Η κίνηση αυτή έρχεται μετά τη δημόσια αμφισβήτηση από τον κρατικό πιστωτή Korea Development Bank του σχεδίου ανάκαμψης της Edison για την SsangYong Motor. Ο υποψήφιος για συγχωνεύσεις και εξαγορές ανακοίνωσε νωρίτερα ότι θα βοηθήσει την SsangYong να κυκλοφορήσει 10 νέα μοντέλα EV φέτος, ώστε να επεκτείνει τη γκάμα των EV σε 30 μέχρι το 2030.
Η Edison Motors, τοπική κατασκευάστρια εταιρεία λεωφορείων, δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί στην τιμή πώλησης των 304,8 δισεκατομμυρίων won (255 εκατομμύρια δολάρια), πόσο μάλλον στο 1 τρισεκατομμύριο won για την αναζωογόνηση της SsangYong.
Η κατασκευάστρια ηλεκτρικών λεωφορείων ήλπιζε να δανειστεί 700-800 δισεκατομμύρια γουόν από την KDB και άλλους πιστωτές προσφέροντας ως εγγύηση το εργοτάξιο της SsangYong στο Pyeongtaek, αλλά απορρίφθηκε από τους δανειστές.
Η ελπίδα της να μετατρέψει τον χώρο του εργοστασίου Pyeongtake σε συγκρότημα κατοικιών για να αντλήσει τη χρηματοδότηση απορρίφθηκε από την κυβέρνηση της πόλης.
Οι μετοχές της Edison EV που κυμαίνονταν γύρω στα 1.000 γουόν το πρώτο εξάμηνο του περασμένου έτους αυξήθηκαν περισσότερο από 4 φορές μέσα σε ένα μήνα τον Ιούνιο και αυξήθηκαν περαιτέρω στα 82.400 γουόν τον Νοέμβριο μετά την είδηση της συμφωνίας συγχώνευσης και εξαγοράς της Edison Motor. Πέντε επενδυτικές ενώσεις μείωσαν το συνολικό ποσοστό συμμετοχής τους στην Edison EV στο 11% στις αρχές Αυγούστου από 34,8% στα τέλη Μαΐου.