Στις αρχές του 2019, η Επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (IMCO) είχε αποφασίσει ότι δεν υπάρχει ανάγκη για υποχρεωτική ασφάλιση αστικής ευθύνης για τα pedelecs και τα ηλεκτρονικά ποδήλατα χαμηλής ισχύος. Αυτό θα εξακολουθήσει να ισχύει και στο μέλλον.

Μια προσωρινή συμφωνία που επιτεύχθηκε τώρα από το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τους κανόνες ασφάλισης δικύκλων, προβλέπει τον αποκλεισμό των ηλεκτρικών ποδηλάτων από την υποχρεωτική ασφάλιση. «Ήρθε η ώρα να αποσαφηνιστούν οι κανόνες ασφάλισης δικύκλων, έτσι ώστε οι Ευρωπαίοι να προστατεύονται καλύτερα και να αντιμετωπίζονται ισότιμα ​​στην ΕΕ όταν συμβαίνουν ατυχήματα και όταν ασφαλίζονται τα οχήματά τους», λέει η Dita Charanzova, εισηγήτρια του Κοινοβουλίου της ΕΕ. Λέει ότι η συμφωνία πέτυχε να περιορίσει την «παράλογη υπερβολική ρύθμιση των ηλεκτρικών ποδηλάτων» και ορισμένες άλλες κατηγορίες όπως τα μηχανοκίνητα αθλήματα.

Η συμφωνία πρέπει τώρα να εγκριθεί επισήμως από το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο. Μόλις εγκριθεί, η τροποποιημένη οδηγία για την ασφάλιση δικύκλων θα δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ και θα τεθεί σε ισχύ 20 ημέρες αργότερα. Οι νέοι κανόνες θα τεθούν σε ισχύ 24 μήνες μετά.

Κατά βάση, η οδηγία για την ασφάλιση δικύκλων (MID) απαιτεί όλα τα οχήματα με κινητήρα στην ΕΕ να καλύπτονται από ασφάλιση έναντι τρίτων. Η πρόταση για το MID που υπέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή το 2018 είχε ορίσει pedelecs με 250 watt και ταχύτητα έως 25 km / h ως μηχανοκίνητα οχήματα. Έτσι, στο προσχέδιο, εμπίπτουν στην οδηγία για την ασφάλιση δικύκλων, η οποία θα είχε ως αποτέλεσμα την υποχρεωτική ασφάλιση έναντι τρίτων.

Share: