Μια χρηματοδοτούμενη από τη Γερμανία κοινοπραξία αυτοκινητοβιομηχανιών και παραγωγών μπαταριών, συμπεριλαμβανομένων των BMW, Umicore και BASF, πρόκειται να αναπτύξει ένα “διαβατήριο μπαταριών” που θα παρακολουθεί το περιεχόμενο και το αποτύπωμα άνθρακα των μπαταριών στην Ευρώπη, σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομίας της Γερμανίας.

Η κοινοπραξία των 11 εταίρων έχει λάβει 8,2 εκατομμύρια ευρώ κρατικής χρηματοδότησης για να αναπτύξει μια κοινή ταξινόμηση και πρότυπα για τη συλλογή και δημοσιοποίηση δεδομένων σχετικά με τις μπαταρίες, τα οποία θα μπορούσαν σύντομα να γίνουν υποχρεωτικά βάσει των κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Μια πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που πρόκειται να συζητηθεί αργότερα φέτος αναφέρει ότι οι επαναφορτιζόμενες ηλεκτρικές μπαταρίες οχημάτων, ελαφρών μεταφορών και βιομηχανικών οχημάτων που πωλούνται στην Ευρώπη πρέπει να γνωστοποιούν το αποτύπωμα άνθρακα τους από το 2024 και να συμμορφώνονται με ένα όριο εκπομπών CO2 από το 2027.

Θα πρέπει επίσης να γνωστοποιούν το περιεχόμενο των ανακυκλωμένων πρώτων υλών στις εν λόγω μπαταρίες από το 2027, ακολουθούμενες από απαιτήσεις για τη χρήση ενός ελάχιστου μεριδίου ανακυκλωμένου κοβαλτίου, λιθίου, νικελίου και μολύβδου από το 2030.

Η γερμανική κοινοπραξία είναι η πρώτη στην Ευρώπη που επιχειρεί να σχεδιάσει ένα ψηφιακό προϊόν που να πληροί αυτούς τους κανονισμούς.

Οι μπαταρίες θα μπορούσαν να φέρουν έναν κωδικό QR που θα συνδέει με μια διαδικτυακή βάση δεδομένων όπου οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων, οι επιχειρήσεις ή οι ρυθμιστικές αρχές θα μπορούσαν να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με τη σύνθεση της μπαταρίας.

Αυτό το ψηφιακό εργαλείο θα πρέπει επίσης να διευκολύνει την ανακύκλωση των πρώτων υλών στο εσωτερικό των μπαταριών, αναφέρει η κυβερνητική δήλωση, γεγονός που θα μειώσει την εξάρτηση από ξένους προμηθευτές, οι οποίοι ελέγχουν τη συντριπτική πλειοψηφία των πόρων, όπως το λίθιο και το νικέλιο, που είναι απαραίτητα για την παραγωγή μπαταριών.

Share: