Ίσως από τις πιο δύσκολες… εξισώσεις της ηλεκτροκίνησης είναι να καταφέρεις να στρέψεις τους φανατικούς της ταχύτητας και των επιδόσεων, στα EV.

Η έλλειψη ήχου επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την επιλογή ενός μοντέλου υψηλών επιδόσεων. Στη θεωρία, τουλάχιστον, μιας και στην πράξη αποδεικνύεται ότι όταν ένας λάτρης της ταχύτητας καθίσει για πρώτη φορά σε ένα EV, θα ενθουσιαστεί. Σε τέτοιο βαθμό, μάλιστα, που το… χαμόγελο δεν θα κρύβεται!

Ένας απ’ αυτούς είναι ο διεθνής μπασκετμπολίστας και αρχηγός της ομάδας του Προμηθέα Πατρών, Δημήτρης Αγραβάνης.

Κάτοχος εδώ και μερικά χρόνια ενός hot hatch με θερμικό κινητήρα, πριν από λίγες ημέρες είχε τη δυνατότητα να βρεθεί στο κάθισμα του οδηγού ενός Tesla Model 3 Performance.

Ένας καλός φίλος του, αθλητής κι αυτός, τον παρότρυνε να οδηγήσει το Tesla. «Παρ’ το και πήγαινε μια βόλτα. Και θα με θυμηθείς» του είπε. Κι όντως, ο Δημήτρης Αγραβάνης δεν χρειάστηκε παρά λίγα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Tesla για να καταλάβει τις… χαρές της ηλεκτροκίνησης.

 

R: Ποια είναι η πρώτη λέξη που σου έρχεται στο μυαλό από την οδήγηση του Tesla, τώρα που έχουν περάσει και κάποιες ώρες από αυτή την εμπειρία;

ΔΑ: Ρουκέτα! Είναι απίστευτη η αίσθηση αδρεναλίνης που σου προσφέρει η οδήγηση ενός αυτοκινήτου όπως το Tesla Model 3 Performance. Δεν υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα με τιμή όπως του Tesla που να κάνουν το 0-100 σε κάτι περισσότερο από 3 δευτερόλεπτα! Είναι ένα supercar με το οποίο μπορείς να κυκλοφορείς καθημερινά.

 

R: Και να σκεφτείς ότι έρχεται και ακόμα πιο δυνατό Tesla

ΔΑ: Να σου πω την αλήθεια, ανυπομονώ να οδηγήσω και την έκδοση με τους 1.000 ίππους. Με το 0-100 σε 1,9’’ θα θυμίζει… Formula 1!

 

R: Είναι εύκολο για έναν άνθρωπο που του αρέσει η ταχύτητα, να μπορεί να διαχειριστεί την ισχύ ενός EV;

ΔΑ: Χρειάζεται εντελώς διαφορετική οδηγική προσέγγιση. Προφανώς ένα τέτοιο αυτοκίνητο μπορεί να σου προσφέρει μοναδικές στιγμές απόλαυσης λόγω της εκπληκτικής επιτάχυνσής του και του γεγονότος ότι μπορεί να κινηθεί με ταχύτητες supercars. Όμως όσο πιο «τέρμα γκάζι» οδηγείς, τόσο πιο γρήγορα καταναλώνεται η ενέργεια της μπαταρίας. Χρειάζεται σύνεση και σωστή διαχείριση. Εάν μπεις σε αυτή τη λογική, ένα EV μπορεί να σου προσφέρει μεγάλη ευχαρίστηση.

 

R: Από πλευράς φόρτισης, πώς τα πήγες;

ΔΑ: Επειδή το αυτοκίνητο που οδήγησα είναι εντελώς καινούριο, είχα τη δυνατότητα να φορτίσω στον supercharger του Golden Hall δωρεάν.

 

R: Πόση ώρα χρειάστηκες για να φορτίσεις;

ΔΑ: Φόρτισα περίπου το 30% της μπαταρίας σε λιγότερα από 20’. Εάν συνδυάσεις τη φόρτιση με μια μικρή βόλτα, δεν καταλαβαίνεις πόσο γρήγορα περνά η ώρα.

 

R: Πέραν της επιτάχυνσης και των «G», τι σου άρεσε στο Tesla;

ΔΑ: Σίγουρα η επιτάχυνση και το γεγονός ότι δέχεσαι πίεση 1G όταν κάνεις το 0-100, είναι εντυπωσιακά!  Όμως εξίσου με εντυπωσίασε η οδική συμπεριφορά. Παρά το βάρος λόγω και της μπαταρίας, στις στροφές το κράτημα ήταν εκπληκτικό και η κατανομή της ροπής μεταξύ των τροχών σου έδινε την αίσθηση ότι το αυτοκίνητο ήταν πάνω σε… ράγες! Επίσης έχει εξαιρετικά φρένα, κάτι σημαντικό όταν κινείσαι σβέλτα. Και μου άρεσε ότι στις χαμηλές ταχύτητες είχες άφθονη δύναμη, κάτι πολύ σημαντικό στην καθημερινή κίνηση στην πόλη.

 

R: Η έλλειψη ήχου, σε παραξένεψε;

ΔΑ: Περίμενα πως θα με ενοχλούσε, διότι είμαι ένας άνθρωπος που καθημερινά οδηγώ ένα αυτοκίνητο που παράγει ήχο από τον κινητήρα και την εξάτμισή του. Όμως δεν με ενόχλησε καθόλου! Ίσα-ίσα που επειδή κάθεσαι πολύ άνετα στο εσωτερικό, κάνει το ταξίδι παιχνιδάκι!

 

R: Η τεχνολογία του, πώς σου φάνηκε;

ΔΑ: Το πρώτο… σοκ έρχεται όταν πηγαίνεις να μπεις στο αυτοκίνητο και συνειδητοποιείς ότι μπορείς να ξεκλειδώσεις με το κινητό σου! Η κεντρική οθόνη έχει τα πάντα. Ειδικά για τον συνοδηγό είναι απόλαυση, διότι μπορεί να ασχοληθεί με διάφορα gadgets! Μέχρι και μουσική από το YouTube μπορείς να ακούσεις!

 

R: Πόσο πιθανό είναι, λοιπόν, να σε δούμε να οδηγείς το δικό σου EV;

ΔΑ: Πολύ πιθανό, θα έλεγα! Κακά τα ψέματα. Η τεχνολογία οδεύει προς τα EV. Η μετάβαση από τους θερμικούς κινητήρες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι θέμα χρόνου. Νομίζω ότι εάν βελτιωθεί λίγο ακόμα η αυτονομία και αυξηθούν τα σημεία υπερταχείας φόρτισης, όλοι μας θα στραφούμε προς την ηλεκτροκίνηση!

Share: