Τι κι αν τους τελευταίος μήνες έχει ενταθεί όσο ποτέ το πρόβλημα στην εφοδιαστική αλυσίδα των αυτοκινήτων, με τα εργοστάσια να αδυνατούν να παράξουν τον απαιτούμενο αριθμό νέων οχημάτων λόγω έλλειψης ημιαγωγών;
Ο εξηλεκτρισμός του ευρωπαϊκού στόλου συνεχίζεται με αμείωτη ένταση, με το πρώτο τρίμηνο του 2022 να καταγράφει εντυπωσιακά νούμερα αναφορικά με τον αριθμό των ταξινομήσεων νέων αμιγώς ηλεκτρικών ή υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων.
Το πρώτο τρίμηνο του 2022, σύμφωνα με τον ACEA, το μερίδιο αγοράς των υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων διευρύνθηκε, αντιπροσωπεύοντας το 25,1% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, από 20,9% που ήταν το πρώτο τρίμηνο του 2021.
Οι συνολικές ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικά φορτιζόμενων οχημάτων αυξήθηκαν επίσης κατά τους τρεις πρώτους μήνες του έτους. Τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία σχεδόν διπλασίασαν το μερίδιο αγοράς τους σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, αποτελώντας πλέον το 10,0% του συνόλου των πωλήσεων, ξεπερνώντας τα plug-in υβριδικά, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 8,9% της αγοράς της ΕΕ. Από την άλλη πλευρά, τα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα οχήματα συνέχισαν να χάνουν μερίδιο αγοράς. Παρ’ όλα αυτά, οι ταξινομήσεις των παραδοσιακών αυτοκινήτων με ορυκτά καύσιμα εξακολουθούν να κυριαρχούν στην αγορά, με συνολικό μερίδιο 52,8%.
Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2022, οι ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων σε ολόκληρη την ΕΕ συνέχισαν την πτωτική τους πορεία, σημειώνοντας απότομη πτώση της τάξης του -33,2%, φθάνοντας τις 378.009 μονάδες. Κατά συνέπεια, το μερίδιο αγοράς των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων συρρικνώθηκε κατά 5,3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Όλες οι αγορές της ΕΕ κατέγραψαν σημαντικές απώλειες, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων αγορών: Γαλλία (-44,1%), Ιταλία (-39,2%), Ισπανία (-30,8%) και Γερμανία (-20,2%).
Ομοίως, το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων συρρικνώθηκε σημαντικά κατά την ίδια περίοδο, από 40,8% σε 36,0%. Παρά την πτώση αυτή, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα παρέμειναν τα πιο δημοφιλή από άποψη όγκου (808.039 μονάδες).
Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) στην ΕΕ σημείωσαν άλμα κατά 53,4%, φτάνοντας συνολικά τα 224.145 αυτοκίνητα. Πολλές αγορές της ΕΕ κατέγραψαν τριψήφια ποσοστιαία αύξηση, με τη Ρουμανία να σημειώνει τη μεγαλύτερη αύξηση (+408,0%). Από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής, η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση (+110,3%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+42,7%) και τη Γερμανία (+29,3%). Η Ιταλία ήταν η μόνη αγορά της ΕΕ που σημείωσε μείωση στις πωλήσεις BEV (-14,9%).
Οι ταξινομήσεις των plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (PHEV) υποχώρησαν κατά 5,3% σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους. Παρά ταύτα, τα PHEV εξακολουθούσαν να διευρύνουν το συνολικό μερίδιο αγοράς τους λόγω της πτώσης των πωλήσεων των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων. Οι επιδόσεις των PHEV διέφεραν μεταξύ των τεσσάρων βασικών αγορών της περιοχής: Η Γερμανία και η Γαλλία σημείωσαν πτώση (-13,2% και -6,1% αντίστοιχα), ενώ η Ισπανία και η Ιταλία κατέγραψαν σταθερή ανάπτυξη (+46,3% και +18,9% αντίστοιχα).
Με 563.030 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) ήταν ο πιο κοινός τύπος καυσίμου μετά τη βενζίνη από άποψη όγκου στην ΕΕ, με αύξηση 5,3%. Με εξαίρεση την Ιταλία (-6,3%), όλες οι μεγάλες αγορές συνέβαλαν στη θετική επίδοση στην περιοχή.