Η κυριαρχία της Κίνας στην αλυσίδα εφοδιασμού ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και τα ενισχυμένα κυβερνητικά κίνητρα των ΗΠΑ για τις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες κινδυνεύουν να βάλουν την ΕΕ στο πεντάλ του γκάζι στις προσπάθειές της να στηρίξει την ευρωπαϊκή παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, σημειώνει η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Μια νέα έκθεση της École Polytechnique αποκάλυψε την τεράστια κλίμακα των προκλήσεων για την ΕΕ στην ανάπτυξη μιας αλυσίδας εφοδιασμού ηλεκτρικών οχημάτων. Η έκθεση προειδοποιεί ότι ενώ άλλες παγκόσμιες περιοχές προχωρούν με φιλόδοξες βιομηχανικές στρατηγικές που ενισχύουν τις εγχώριες βιομηχανίες, η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων κινδυνεύει να υπονομευθεί.
Σύμφωνα με την έκθεση, η στρατηγική και ολιστική πολιτική της Κίνας που περιλαμβάνει εξόρυξη, διύλιση, κατασκευή, δίκτυα φόρτισης, φθηνή ενέργεια, κίνητρα αγοράς και ανακύκλωση σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής των ηλεκτρικών οχημάτων έχει ενισχύσει σημαντικά το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα. Σε πλήρη αντίθεση, η ΕΕ έχει εφαρμόσει μια αποσπασματική ρυθμιστική προσέγγιση της βιομηχανικής πολιτικής – ρυθμίζοντας συγκεκριμένα στάδια της αλυσίδας αξίας.
Η έκθεση σηματοδοτεί επίσης την αυξανόμενη δυναμική για τη δημιουργία ενός κατασκευαστικού κόμβου για την αλυσίδα αξίας των ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ. Οι φιλόδοξοι στόχοι πωλήσεων σε πολιτείες όπως η Καλιφόρνια και σε ομοσπονδιακό επίπεδο, σε συνδυασμό με την άνευ προηγουμένου χρηματοδότηση στο πλαίσιο του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού (IRA), ενισχύουν την εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία, επιβαρύνοντας την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών σε μια από τις πιο πολύτιμες εξαγωγικές αγορές για τα ηλεκτρικά οχήματα.