Σήμερα σηματοδοτείται ένας μήνας μέχρι τον δεύτερο αγώνα της Extreme E – το Ocean X Prix – που θα πραγματοποιηθεί στο Lac Rose του Ντακάρ της Σενεγάλης στις 29-30 Μαΐου.
Η Extreme E σηματοδοτεί την επιστροφή των αγώνων εκτός δρόμου σε μία από τις αρχικές τους ρίζες. Περιοχή διάσημη για το εξαντλητικό Ράλι Παρίσι-Ντακάρ που έκανε το ντεμπούτο του το 1978, αλλά που έχει να διεξαχθεί στην πρωτεύουσα της Σενεγάλης από το 2007.
Ο Alejandro Agag, Διευθύνων Σύμβουλος και Ιδρυτής της Extreme E, είπε: «Είμαστε, μόλις ένα μήνα μέχρι τον δεύτερο μας αγώνα, το Ocean X Prix. Είμαστε όλοι πολύ ενθουσιασμένοι που κατευθυνόμαστε στη Σενεγάλη, στο Ντακάρ και συγκεκριμένα στο Lac Rose, το οποίο κάποτε σηματοδότησε τη γραμμή τερματισμού σε ένα από τα πιο εμβληματικά ράλι στον κόσμο. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να επαναφέρουμε το μηχανοκίνητο αθλητισμό σε αυτήν την περιοχή και είμαστε σίγουροι ότι θα δώσουμε μια απίστευτη παράσταση. »
Το Lac Rose της Σενεγάλης επιλέχθηκε για να επισημάνει μια ποικιλία θεμάτων, όπως η άνοδος της στάθμης της θάλασσας, λόγω της υπερθέρμανσης του πλανήτη που προκαλεί τη θέρμανση των ωκεανών με αποτέλεσμα να επεκτείνονται. Η στάθμη της θάλασσας αυξάνεται κατά περίπου 30 εκατοστά κάθε 10 χρόνια. Η πλαστική ρύπανση είναι ένα άλλο σημαντικό ζήτημα που επηρεάζει την αφρικανική χώρα, με το βουνό πλαστικών μίας χρήσης που ξεβράζεται στις ακτές να αυξάνεται καθημερινά και να απειλεί τα θαλάσσια είδη και την ανθρώπινη υγεία.
Η ίδια η λίμνη έχει έντονο ροζ χρώμα λόγω των βακτηρίων Dunaliella Salina, τα οποία προσελκύονται από την περιεκτικότητα σε αλάτι της λίμνης. Τα βακτήρια παράγουν μια κόκκινη χρωστική ουσία για να απορροφήσουν το φως του ήλιου, δίνοντας έτσι στη λίμνη το μοναδικό της χρώμα. Ωστόσο, τα επίπεδα του νερού έχουν μειωθεί δραματικά τα τελευταία 40 χρόνια λόγω της υπερβολικής εκμετάλλευσης της εξόρυξης αλατιού και της άντλησης νερού.
Τον τελευταίο χρόνο, η Extreme E έχει υποστηρίξει δύο έργα, τα οποία θα συνεχίσει και πέρα από το σαββατοκύριακο του αγώνα, σε συνδυασμό με τον συνεργάτη της to.org. Το πρώτο από αυτά τα έργα κληρονομιάς με το to.org και τον τοπικό εταίρο υλοποίησης του, Oceanium, είναι να φυτευτούν ένα εκατομμύριο μαγκρόβια δέντρα. Τα μαγκρόβια τραβούν το διοξείδιο του άνθρακα από την ατμόσφαιρα και το ίζημα κάτω από τις ρίζες τους αποθηκεύει μια τεράστια ποσότητα αυτού του άνθρακα. Είναι επίσης σημαντικές για τις παράκτιες κοινότητες που τις προστατεύουν από τις καταστροφικές επιπτώσεις των καταιγίδων και της στάθμης της θάλασσας και γίνονται φυτώρια ψαριών παρέχοντας τροφή. Δυστυχώς, πάνω από το ένα τρίτο των μαγκροβίων έχουν χαθεί, αφήνοντάς τα ευάλωτα σε έλλειψη τροφίμων και από επιζήμιες καταιγίδες.
Στο πλαίσιο της δέσμευσής της για το Πρόγραμμα Κληρονομιάς, η Extreme E έχει ήδη βοηθήσει στη φύτευση μισού εκατομμυρίου μαγκροβίων σε έκταση 65 εκταρίων. Αυτή η αναδάσωση περιελάμβανε εννέα εκδρομές και σχεδόν 700 άτομα που υποστήριξαν τη φύτευση και την υποστήριξη για την καλλιέργεια δέντρων και την απομάκρυνση πλαστικών απορριμμάτων για να εξασφαλιστεί ένα υγιές οικοσύστημα μαγκροβίων.
Το πλωτό γκαράζ της Extreme E, η Αγία Ελένη, βρίσκεται επί του παρόντος προς τη Σενεγάλη με όλο το στόλο των σημαντικών ηλεκτρικών SUV – ODYSSEY 21 – με τα οποία οι ομάδες θα αγωνιστούν σε ένα μήνα για τη νίκη στο Ocean X Prix. Η Rosberg X Racing είναι αυτή τη στιγμή στην κορυφή της βαθμολογίας, αλλά με τέσσερα X Prix να απομένουν, είναι ακόμη νωρίς για συμπεράσματα.
Για να ελαχιστοποιηθεί ο τοπικός αντίκτυπος, οι αγώνες Extreme E δεν θα είναι ανοιχτοί στους θεατές, ενώ οι θαυμαστές καλούνται να παρακολουθήσουν τον αγώνα μέσω ζωντανής τηλεοπτικής μετάδοσης, η οποία περιλαμβάνει και την Cosmote TV στην Ελλάδα.