Το εμβληματικό «πεντακοσαράκι» της FIAT απέσπασε πέντε «αστέρια» υπερέχοντας και στους τρεις πυλώνες της αξιολόγησης του Green NCAP.

Το πλήρως ηλεκτρικό ιταλικό αυτοκίνητο παίρνει ένα ασυναγώνιστο δέκα στα δέκα για τον δείκτη Clean Air Index. Η ενεργειακή απόδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία είναι πολύ υψηλή σε σύγκριση με άλλους τύπους οχημάτων και το FIAT παίρνει πλήρη βαθμολογία και εδώ.

Ωστόσο, ο τυπικός φορτιστής που παρέχεται με το όχημα ήταν αργός και αναποτελεσματικός, οπότε, μακροπρόθεσμα, ο πελάτης θα πληρώσει περισσότερα για το ηλεκτρικό ρεύμα του δικτύου από ό,τι θα συνέβαινε με μια καλύτερη μονάδα.

Στην τρέχουσα αξιολόγηση του Green NCAP, η οποία εξετάζει μόνο τις εκπομπές καυσαερίων και δεν λαμβάνει υπόψη το προγενέστερο CO2, το 500 ολοκληρώνει το χατ-τρικ του με μέγιστους βαθμούς στον πυλώνα των αερίων του θερμοκηπίου.

Το Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid και το Peugeot 208 1.5 BlueHDi 100 αντιπροσωπεύουν τις τελευταίες τεχνολογίες βενζίνης-υβριδικών και ντίζελ και αμφότερα έχουν καλές επιδόσεις. Και τα δύο αυτοκίνητα επιτυγχάνουν υψηλές βαθμολογίες για την Ενεργειακή Απόδοση και το Honda τα καταφέρνει επίσης πολύ καλά για τον Καθαρό Αέρα.

Ο δείκτης αερίων του θερμοκηπίου είναι ο πιο αδύναμος από τους τρεις τομείς αξιολόγησης και για τα δύο οχήματα, αλλά το Honda και το Peugeot αναδεικνύονται με σταθερές βαθμολογίες 3½ και 3 αστέρων αντίστοιχα.

Είναι σαφές ότι τα BEV είναι τα καθαρότερα οχήματα και βλέπουμε όλο και περισσότερους κατασκευαστές να δεσμεύονται για μια αμιγώς ηλεκτρική σειρά οχημάτων τα επόμενα πέντε ή δέκα χρόνια. Αυτή η άμεση στροφή προς ένα ηλεκτρικό μέλλον, θα φέρει μαζί της νέες προκλήσεις: θα υπάρξει πολύ μεγαλύτερη ζήτηση στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας και η ίδια η παραγωγή ενέργειας θα πρέπει να γίνει πιο πράσινη για να μπορέσουν αυτά τα αυτοκίνητα να αποδώσουν πλήρως τις δυνατότητές τους. Αυτό είναι κάτι που το Green NCAP θα λάβει σύντομα υπόψη του.

Share: