Σε μία προσπάθεια να αποδείξει την αξιοπιστία και αντοχή των ηλεκτρικών οχημάτων, η Ford έχει επιστρατεύσει τεχνογνωσία δοκιμών 118 ετών που θυμίζουν… βασανιστήρια.
Πλύσιμο με υψηλή πίεση, «ρομποτικά οπίσθια» για την αντοχή των καθισμάτων στο εσωτερικό, αλλά και οδήγηση σε κακοτράχαλες διαδρομές, είναι μερικές μόνο από τις δοκιμασίες στις οποίες υπέβαλε μία ομάδα μηχανικών της Ford τη νέα Mustang Mach-E. Τα εξαντλητικά αυτά τεστ είναι σχεδιασμένα ώστε να προσομοιώνουν καταπονήσεις πολύ πιο έντονες από εκείνες που προκαλεί η καθημερινή χρήση.
«Έχουμε κάνει τεράστια βήματα στην προσπάθειά μας να δοκιμάσουμε την Mustang Mach-E σε ακραίες συνθήκες – υποβάλλοντάς την σε καταπόνηση πολύ πιο έντονη από την αντίστοιχη που υφίσταται στα χέρια ενός μέσου καταναλωτή – ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις στον ανοιχτό δρόμο» δήλωσε η Donna Dickson, chief programme engineer, Mustang Mach-E.
Πλύσιμο κατά βούληση
Περίπου το 13% των Ευρωπαίων δεν είναι σίγουροι εάν τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να αντέξουν την οδήγηση υπό βροχή – πόσο μάλλον να ανταπεξέλθουν τη διαδικασία πλυσίματος ενός αυτοκινήτου. Έτσι, η Ford ανάγκασε τη νέα Mustang Mach-E να περάσει 60 φορές τη διαδικασία αυτόματου πλυσίματος χωρίς αφρό, μέσω ενός αυτόματου ιμάντα κίνησης για ολοκληρωμένο πλύσιμο με ψεκαστήρες, βούρτσες και στεγνωτές – το αντίστοιχο ενός πλυσίματος κάθε δύο εβδομάδες για περισσότερα από δύο χρόνια.
Για να μπορέσει να ελέγξει την περίπτωση διαρροών και λοιπών εξωτερικών ζημιών εξ αιτίας του νερού, η ομάδα «βομβάρδισε» τα πλαίσια των θυρών, τα διακοσμητικά ένθετα, τα πάνελ, τα λογότυπα, τους προβολείς, τα φώτα και τα αυτοκόλλητα με ισχυρό πιεστικό νερού (1.700 PSI και θερμοκρασία 600 Κελσίου) από απόσταση περίπου 0,3 m. Αυτή η πίεση, σε συνδυασμό με απορρυπαντικά, μπορεί να αφαιρέσει ακόμα και κηλίδες λαδιού από το δρόμο.
Δοκιμές με Robutt
Η Ford δοκίμασε κάθε τι που είχε σχέση με τη χρήση των καθισμάτων από τους πελάτες – και κυρίως τις φθορές του μαξιλαριού της έδρας. Οι μηχανικοί της Ford μελέτησαν τις μεταβολές φορτίου βάρους πάνω στα καθίσματα, κάνοντας χρήση διαφόρων σωματότυπων. Αυτό γίνεται προγραμματίζοντας ένα «ρομποτικό οπίσθιο» (robotic “butt” , ή αλλιώς “robutt”), για την εξομοίωση ενός ατόμου που εισέρχεται και εξέρχεται από την Mustang Mach-E – τουλάχιστον 25.000 φορές.
Επίσης, οι μηχανικοί της Ford δοκίμασαν εκτενώς των υλικό των καθισμάτων ActiveX για την αντοχή του στην καθημερινή σκληρή χρήση. Αυτό περιλάμβανε χημικές δοκιμές, ώστε προϊόντα όπως τα αντισηπτικά χεριών να μην φθείρουν το υλικό, δοκιμές εκδοράς για αντοχή του φινιρίσματος μετά από προσομοίωση 10-ετούς κύκλου χρήσης, καθώς και «τέντωμα» του υλικού των καθισμάτων 100.000 φορές, προκειμένου να αξιολογηθεί η αντοχή του στις ρωγμές.
Αντοχή για καθημερινή χρήση
Η ραγισμένη οθόνη ενός τηλεφώνου δεν είναι ό,τι καλύτερο, αλλά μία ραγισμένη οθόνη αφής – και μάλιστα μία οθόνη με λειτουργικότητα όπως αυτή της Mustang Mach-E – είναι απαράδεκτη. Η οθόνη αφής των 15,5” στην Mustang Mach-E χρησιμοποιεί μία ειδική έκδοση του κρυστάλλου Dragontrail για διασφάλιση της αντοχής του. Το εν λόγω κρύσταλλο εδράζεται σε ένα πλαίσιο από υψηλής αντοχής μαγνήσιο που αντέχει ακόμα και αν το τραβήξετε ή πέσετε πάνω του.
«Η οθόνη της Mustang Mach-E είναι σημαντικό συστατικό της οδηγικής εμπειρίας. Αποτελεί κεντρικό στοιχείο του εσωτερικού και όπως είναι φυσικό το βλέμμα πέφτει επάνω της» είπε χαρακτηριστικά ο Dickson. «Γνωρίζαμε ότι έπρεπε να εφαρμόσουμε σχολαστικά μέτρα προκειμένου να διασφαλίσουμε την αντοχή της στην καθημερινή χρήση των πελατών — σκεφθείτε χτυπήματα από πορτοφόλια και τσάντες, κατοικίδια να πέφτουν επάνω της, παιδιά να παίζουν, και άλλα πολλά. Χρειάζεται άριστη γνώση των πελατών για να αναγνωρίσεις πιθανά θέματα που προκύπτουν ώστε να μπορέσεις να τα αποτρέψεις.»
Σχολαστικές δοκιμές
Οι πελάτες της Mustang Mach-E πρέπει να νιώθουν σίγουροι ότι μπορούν να εγκαταλείπουν την άσφαλτο και να οδηγούν το αυτοκίνητό τους στο χώμα, χωρίς να φοβούνται ότι θα προκληθούν ζημιές στη βαφή.
Για το σκοπό αυτό, οι μηχανικοί της Ford υπέβαλλαν τη νέα Mustang Mach-E σε δοκιμή 300 μιλίων σε διαδρομές εκτός δρόμου για να αξιολογήσουν τη ζημιά που προκαλείται στο χρώμα του αμαξώματος από χαλίκια και θραύσματα. Η Ford χρησιμοποίησε δύο διαφορετικές κατηγορίες χαλικιών καθώς επαγγελματίες οδηγοί ντριφτάριζαν την Mustang Mach-E σε μία μεγάλη ευθεία με διάσπαρτα χαλίκια με ταχύτητα 60 μίλια/ώρα σχεδόν 200 φορές.
Αφού ολοκληρώθηκε το πρώτο τεστ, η ομάδα αντικατέστησε το χαλίκι με ακόμα πιο αιχμηρές πέτρες επαναλαμβάνοντας διαρκώς τη δοκιμή.
«Η χρήση των ηλεκτρικών οχημάτων δεν πρέπει να περιορίζεται σε ασφαλτοστρωμένους δρόμους στην πόλη και τα προάστια» δήλωσε ο Dickson «Δοκιμάσαμε την Mustang Mach-E ώστε οι πελάτες να μπορούν με αυτοπεποίθηση να απολαμβάνουν περιστασιακά ή και να ζουν μόνιμα σε περιοχές με χωματόδρομους, χωρίς να ανησυχούν για τυχόν “ξεφλούδισμα” της βαφής.»