Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ABB Formula E επιστρέφει αυτήν την Παρασκευή και το Σάββατο, 28 και 29 Ιανουαρίου με τους δύο πρώτους γύρους της 8ης σεζόν να λαμβάνουν χώρα κάτω από τα φώτα σε μια από τις πιο απαιτητικές τεχνικά πίστες της σειράς γύρω από τους τοίχους του Μνημείου Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO στη Ντιρίγια, της Σαουδικής Αραβίας.
Εφέτος η σύνθεση των 11 ομάδων είναι εξαιρετικά ανταγωνιστική, με 22 οδηγούς παγκόσμιας κλάσης να ξεκινούν την πρόκληση τους για τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος στο μεγαλύτερο ημερολόγιο αγώνων που έχει υπάρξει στη σειρά.
Η Mercedes-EQ κυνηγάει το Double
Οι παγκόσμιοι πρωταθλητές Nyck de Vries και Mercedes-EQ θέλουν να υπερασπιστούν το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα οδηγών και ομάδων. Ενώ οι πιο κοντινοί τους αντίπαλοι από την περασμένη σεζόν έχουν αμετάβλητη σύνθεση, αυτή τη σεζόν τρεις νέοι οδηγοί παίρνουν θέση στο πιο ανταγωνιστικό grid της Formula E μέχρι σήμερα, συμπεριλαμβανομένου του πρώην πιλότου της Formula 1, Antonio Giovinazzi.
Ο Mitch Evans και ο Sam Bird επιστρέφουν με την Jaguar TCS Racing, ενώ η DS TECHEETAH επιβεβαίωσε ότι ο δις πρωταθλητής Jean-Eric Vergne συντάσσεται και πάλι με τον νικητή της 6ης σεζόν, Antonio Felix da Costa. Η Envision Racing θα επιδιώξει να πραγματοποιήσει μια θετική σεζόν, με τον Robin Frijns να εντυπωσιάζει στην πέμπτη θέση στην κατάταξη την τελευταία φορά, και τον Nick Cassidy να έχει πλέον την εμπειρία και να είναι ένας σοβαρός υποψήφιος. Μετά από μια θυελλώδη παρθενική καμπάνια, ο Jake Dennis της Avalanche Andretti επέστρεψε και μαζί του ο μοναδικός Αμερικανός οδηγός στο grid, ο πρωταθλητής των Indy Lights του 2019, Oliver Askew.
Η ROKiT Venturi Racing ξεκινά μια νέα καμπάνια γεμάτη αισιοδοξία με τον περσινό φιναλίστ Edoardo Mortara να συνοδεύεται από τον πρωταθλητή 2016/17 Lucas di Grassi στην ομάδα των Μονεγάσκων. Η εξ ολοκλήρου γερμανική σύνθεση της TAG Heuer Porsche Formula E παραμένει, με τους Pascal Wehrlein και Andre Lotterer να αναζητούν την παρθενική νίκη της Porsche, καθώς ο Oliver Rowland ενώνεται με τον συμπατριώτη Alexander Sims στο Mahindra Racing.
Ο Maximilian Guenther κάνει τη μετάβαση στη Nissan e.dams, μαζί με τον πρωταθλητή του 2015/16, Sebastien Buemi, ενώ η DRAGON / PENSKE AUTOSPORT πήρε τον Antonio Giovinazzi από τη Formula 1, με τον Ιταλό να συνοδεύεται από τον Sergio Sette Camara. Στη NIO 333, ο Oliver Turvey συνοδεύεται από τον πολλάκις νικητή του Grand Prix του Μακάο και σημερινό πρωτοπόρο του Πρωταθλήματος της Formula 2, Dan Ticktum.
Αναθεωρημένοι Κανονισμοί
Από την 8η σεζόν, οι αγώνες της Formula E μπορούν πλέον να έχουν επιπλέον χρόνο αγώνα έως και 10 λεπτά, όταν περιστατικά προκαλούν την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας ή του Full Course Yellow κατά τη διάρκεια του αγώνα 45 λεπτών συν ένα γύρο.
Τα μονοθέσια Gen2 της Formula E θα είναι πιο γρήγορα καθώς οι οδηγοί θα μπορούν να αξιοποιήσουν ισχύ 220 kW στην 8η σεζόν, μια αύξηση από 200 kW στην 7η σεζόν, κατά τη διάρκεια των αγώνων. Η ισχύς κατά τη λειτουργία ATTACK MODE θα αυξηθεί επίσης στα 250 kW από 235 kW.
Το νέο προκριματικό σχήμα της Formula E που περιλαμβάνει γκρουπ και μονομαχίες νοκ-άουτ είναι μοναδικό στον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό και θα κάνει το ντεμπούτο του στο Ντιρίγια, παρέχοντας μια εντελώς νέα πρόκληση για τους οδηγούς και τις ομάδες.
Διπλός αγώνας στο σκοτάδι
Η Formula E άνοιξε νέους δρόμους με τους πρώτους νυχτερινούς της αγώνες, σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Αθλητισμού της KSA για να κάνει πραγματικότητα το όνειρο ενός βιώσιμου νυχτερινού αγώνα σε μια προσαρμοσμένη πίστα.
Η γρήγορη πίστα μήκους 2,49 χιλιομέτρων, που πλαισιώνει το εκπληκτικό Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO At-Turaif, θα φωτιστεί και πάλι από την τελευταία τεχνολογία LED χαμηλής κατανάλωσης. Ο φωτισμός μειώνει την κατανάλωση ενέργειας έως και 50 τοις εκατό σε σύγκριση με μονάδες χωρίς LED και τροφοδοτείται από γεννήτριες βιοκαυσίμων.