Η Γαλλία αντιστέκεται στην Ευρωπαϊκή Ένωση που καταργεί σταδιακά τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035, υποστηρίζοντας έναν πιο άμεσο στόχο για το τέλος της δεκαετίας και ένα μεγαλύτερο περιθώριο για τα plug-in υβριδικά μοντέλα.

Η γαλλική κυβέρνηση υποστηρίζει τον στόχο να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων από τα αυτοκίνητα κατά 55% έως το 2030 από τα επίπεδα του 2021 και τα υβριδικά να παραμείνουν στην αγορά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, δήλωσε αξιωματούχος του γραφείου του προέδρου Emmanuel Macron.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να παρουσιάσει την Τετάρτη σχέδια που απαιτούν οι εκπομπές να μειωθούν κατά 65% από το 2030 και να μηδενιστούν από το 2035.

Ο Γάλλος αξιωματούχος προέβη στο παραπάνω σχόλιο, αφού ο Γάλλος πρόεδρος συναντήθηκε με κορυφαία στελέχη αυτοκινητοβιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένων των Stellantis και Renault, των προμηθευτών Valeo, Faurecia και Plastic Omnium, καθώς και με εκπροσώπους των εργαζομένων για να συζητήσουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα.

Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Andreaw Scheuer, προειδοποίησε επίσης την Επιτροπή να μην θέσει πολύ αυστηρούς στόχους για την αυτοκινητοβιομηχανία.

«Πιστεύω ότι όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και φορτηγών γνωρίζουν ότι έρχονται αυστηρότερες προδιαγραφές. Πρέπει όμως να είναι τεχνικά εφικτές», δήλωσε στο γερμανικό πρακτορείο τύπου DPA.

Ο Scheuer δήλωσε ότι υποστηρίζει τη μετάβαση σε συστήματα κίνησης που λειτουργούν με μπαταρίες για τα επιβατικά αυτοκίνητα, καθώς καταργούνται σταδιακά οι κινητήρες εσωτερικής καύσης ορυκτών καυσίμων. Για τα βαρέα φορτηγά «πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στο υδρογόνο», είπε.

Οι θέσεις της Γαλλίας και της Γερμανίας θα μπορούσαν να σηματοδοτήσουν μια μάχη που θα δοθεί εντός της ΕΕ σχετικά με τους νέους κλιματικούς στόχους και το πώς αυτοί θα επηρεάσουν την αυτοκινητοβιομηχανία.

Η ουσιαστική απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης έως το 2035 αποτελεί μέρος ενός φιλόδοξου σχεδίου για την ευθυγράμμιση της οικονομίας της περιοχής με πιο επιθετικούς κλιματικούς στόχους. Θα σήμαινε επίσης ταχύτερη σταδιακή κατάργηση των υβριδικών αυτοκινήτων από ό,τι περίμεναν ορισμένα στελέχη και εργατικά στελέχη.

Οι νέοι στόχοι εκπομπών της ΕΕ θα είναι σημαντικά αυστηρότεροι από τους υφιστάμενους στόχους για το σύνολο του στόλου που απαιτούν μείωση των εκπομπών κατά 37,5% έως το 2030.

Ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία προετοιμάζεται για αυστηρότερους κανόνες, η συνάντηση με τον Μακρόν ήταν μέρος μιας προσπάθειας να κερδίσει υποστήριξη για μια πιο αργή σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Η PFA, η κύρια ομάδα πίεσης της Γαλλίας για τη βιομηχανία, εκτιμά ότι απαιτούνται επενδύσεις ύψους 17,5 δισεκατομμυρίων ευρώ στη χώρα μέχρι τα μέσα της δεκαετίας για την ανάπτυξη μπαταριών, σταθμών φόρτισης, υδρογόνου και συναφών υπηρεσιών.

Η σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια περίπου 100.000 θέσεων εργασίας στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γαλλία έως το 2035 και στο κλείσιμο εργοστασίων παραγωγής, σύμφωνα με παρουσίαση της PFA. Ο κλάδος απασχολεί άμεσα περίπου 190.000 άτομα σήμερα.

Η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και οχημάτων με κυψέλες καυσίμου είναι λιγότερο εντατική σε εργασία σε σύγκριση με τα υβριδικά οχήματα και εκείνα με κινητήρες ντίζελ ή βενζίνης, δήλωσε η PFA.

Η Γαλλία υστερεί σε σχέση με χώρες όπως η Γερμανία, η Ιαπωνία και οι ΗΠΑ όσον αφορά τον αριθμό των ρομπότ που χρησιμοποιούνται από την αυτοκινητοβιομηχανία και οι Γάλλοι εργαζόμενοι είναι ακριβότεροι από τους αντίστοιχους στις χώρες της ανατολικής και νότιας Ευρώπης.

Share: