Η Nissan και η Honda υποχώρησαν τρεις θέσεις στην τελευταία κατάταξη της Greenpeace Ανατολικής Ασίας για την αυτοκινητοβιομηχανία, λόγω της αργής μετάβασής τους σε οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες ακολουθούνται μόνο από την Toyota, η οποία έλαβε τη χαμηλότερη βαθμολογία για δεύτερη συνεχή χρονιά.
«Οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων υπερδιπλασιάστηκαν το 2021, αλλά η πρόοδος ήταν άνιση. Συγκεκριμένα, η Toyota, η Nissan και η Honda υστερούν πολύ σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους στη μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών. Το 2021, 499 στα 500 οχήματα που πούλησε η Toyota κινούνταν με ορυκτά καύσιμα, ένα σοκαριστικά υψηλό ποσοστό. Υπάρχει μεγάλη διαφημιστική εκστρατεία γύρω από τα ηλεκτρικά οχήματα αυτή τη στιγμή, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν κάνουν σχεδόν αρκετά για τη μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών», δήλωσε η Ada Kong, επικεφαλής του προγράμματος της Greenpeace στην Ανατολική Ασία.
Η κατάταξη αξιολογεί τις δέκα μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου ως προς τη σταδιακή κατάργηση των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα στην αλυσίδα εφοδιασμού, τη μείωση των πόρων και την αποδοτικότητα. Τα ευρήματα βασίζονται στην ανάλυση της Greenpeace των δεδομένων της MarkLines.
Η Toyota έλαβε τη χαμηλότερη βαθμολογία στην κατάταξη για δεύτερη συνεχή χρονιά. Τα οχήματα μηδενικών εκπομπών αποτελούσαν μόλις το 0,2% των συνολικών πωλήσεων της Toyota το 2021, σε σύγκριση με 8% για τη General Motors και σχεδόν 7% για τη Renault. Η βαθμολογία της εταιρείας επηρεάστηκε επίσης από τις προσπάθειες άσκησης πίεσης κατά της φιλικής προς το κλίμα νομοθεσίας.
Η General Motors και η Mercedes-Benz έλαβαν την υψηλότερη βαθμολογία στη φετινή κατάταξη, αλλά και οι δύο εταιρείες συνεχίζουν να πωλούν οχήματα ορυκτών καυσίμων με ρυθμό που υπερβαίνει τους στόχους της Συμφωνίας του Παρισιού.
Η Hyundai-Kia έπεσε από την τέταρτη στην πέμπτη θέση σε μεγάλο βαθμό λόγω της ατελούς σταδιακής κατάργησης των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το σχέδιο της Hyundai-Kia για την απεξάρτηση του χάλυβα από τις ανθρακούχες εκπομπές έλαβε υψηλή βαθμολογία, αλλά τα οφέλη του αντισταθμίστηκαν από μια επιχειρηματική στρατηγική αύξησης των μοντέλων SUV, η οποία αυξάνει παράλληλα την κατανάλωση χάλυβα.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βασίστηκαν σε μεγάλο βαθμό στην κινεζική αγορά για να αυξήσουν τις πωλήσεις οχημάτων μηδενικών εκπομπών. Το πρώτο εξάμηνο του 2022, το 96% των πωλήσεων οχημάτων μηδενικών εκπομπών της General Motors πραγματοποιήθηκε στην Κίνα, σε σύγκριση με μόλις 3% στις ΗΠΑ.