Η Aston Martin σχεδιάζει να πουλά μόνο ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα από το 2026 και να καταργήσει σταδιακά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης μέχρι τότε. Ωστόσο, η βρετανική μάρκα  δεν δίνει ακόμη λεπτομέρειες για τον βαθμό υβριδοποίησης και το τέλος των πωλήσεών της.

«Μέχρι το 2026 θα είμαστε πλήρως εξηλεκτρισμένοι», δήλωσε στους Financial Times το αφεντικό της Aston Martin, Lawrence Stroll . Ωστόσο, αμιγώς ηλεκτρικό σημαίνει ότι δεν υπάρχουν άλλοι κινητήρες εσωτερικής καύσης στη γκάμα. Για γίνει αλήθεια αυτή η δήλωση, αρκεί ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας – ανάλογα με τον ορισμό, ακόμη και ένας ήπιος υβριδικός 48 volt.

Σε αντίθεση με τις βρετανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Bentley και Rolls-Royce , οι οποίες θέλουν να πουλούν μόνο αυτοκίνητα με μπαταρία από το 2030, η Aston Martin δεν έχει ακόμη ορίσει συγκεκριμένη ημερομηνία για την πλήρη κατάργηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ο Καναδός δισεκατομμυριούχος Stroll το δικαιολογεί. «Δεν μπορώ να σας πω ότι το 100% των πελατών της Aston Martin θέλουν ένα ηλεκτρικό όχημα», είπε ο Stroll.

«Οι άνθρωποι εξακολουθούν να θέλουν τη μυρωδιά, τον θόρυβο. Σταδιακά θα φτάσουμε στο αμιγώς EV, αλλά θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε και ηλεκτρικά και υβριδικά», αναφέρει ο Stroll σύμφωνα με τους FT . «Θα υπάρχει ακόμα ένα εξάρτημα ηλεκτροκίνησης, αλλά αν κάποιος θέλει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης το 2028, αυτό θα συμβεί».

Από το 2025, τα πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Aston Martin αναμένεται να βγουν στην αγορά, σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις της εταιρείας. Λέγεται ότι πρόκειται για την επόμενη γενιά του σπορ αυτοκινήτου DB11 με κινητήρα εμπρός. Ωστόσο, λεπτομέρειες για τη διάταξη του ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης στο όχημα εσωτερικής καύσης δεν είναι ακόμη γνωστές.

Ο Stroll είχε φέρει το αφεντικό της Mercedes-AMG Tobias Moers στο Gaydon ως Διευθύνωντα Σύμβουλο μετά την εξαγορά από μια κοινοπραξία που ηγείτο. Η στρατηγική είναι η στενότερη συνεργασία με την AMG από τεχνική πλευρά, αλλά και η επέκταση της γκάμας των μοντέλων. Εκτός από τα κλασικά μοντέλα Aston Martin με μπροστινό κινητήρα, θα κατασκευαστούν επίσης σπορ αυτοκίνητα με  κινητήρα στη μέση. Στο μεταξύ, η μάρκα προσφέρει επίσης ένα SUV, το DBX.

Η Aston Martin σχεδιάζει να λανσάρει plug-in υβριδικά μοντέλα σε δύο χρόνια και πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα από τα μέσα της δεκαετίας. «Μέχρι το 2025 ή το 2026, παρόλο που κάθε μοντέλο θα είναι ηλεκτρικό, με μπροστινό κινητήρα, μεσαίο κινητήρα, SUV, θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε προς πώληση, εφόσον υπάρχει ζήτηση των πελατών, υβριδικές εκδόσεις», είπε ο Stroll.

Για να καλύψουν τη ζήτηση των πελατών, ωστόσο, οι ισχυροί κινητήρες εσωτερικής καύσης συνεχίζουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο: Οι Financial Times  διεξήγαγαν τη συνέντευξη στο περιθώριο της παρουσίασης του DBX 707 – μια έκδοση του μοντέλου SUV που τροφοδοτείται από κινητήρα 520 kW, χωρίς υβριδικό εξάρτημα.

Share: