Η BMW ανακοίνωσε την πρόθεσή της να δημιουργήσει μια μπαταρία solid-state (στερεάς κατάστασης) κατάλληλη για χρήση σε αυτοκίνητα παραγωγής μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας. Ένα πρώτο όχημα επίδειξης με αυτήν την τεχνολογία μπορεί να εμφανιστεί πολύ πριν από το 2025. Η χρηματοδότηση διατίθεται από τις γερμανικές ομοσπονδιακές και περιφερειακές κυβερνήσεις.
Η BMW, η οποία έχει ήδη λάβει χρηματοδότηση στην πρώτη μπαταρία IPCEI (Important Project of Common European Interest), θέλει να αναπτύξει τις κυψέλες Li-Ion της επόμενης γενιάς, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών στερεάς κατάστασης, στο πλαίσιο του δεύτερου IPCEI. Η ΕΕ έδωσε το προνόμιο για την ανανεωμένη χρηματοδότηση τον Ιανουάριο. Τώρα ο Γερμανός Ομοσπονδιακός Υπουργός Οικονομικών, Peter Altmaier, παρέδωσε συμβολικά μια ειδοποίηση χρηματοδότησης στην εταιρεία με έδρα το Μόναχο σε μια εικονική εκδήλωση. Ο υπουργός Οικονομικών της Βαυαρίας, Hubert Aiwanger, παρέδωσε επίσης κοινοποίηση χρηματοδότησης από το κρατίδιο.
Το καλοκαίρι του 2020, η BMW έλαβε χρηματοδότηση ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ από την περιφερειακή και την ομοσπονδιακή κυβέρνηση για έρευνα μπαταριών – 30 τοις εκατό από την κυβέρνηση της Βαυαρίας και 70 τοις εκατό από το ομοσπονδιακό υπουργείο οικονομίας. Για το δεύτερο έργο, η BMW έχει δεχτεί ήδη 68 εκατομμύρια ευρώ.
Στη δήλωση που εξέδωσε το υπουργείο, ο υπουργός Οικονομίας Altmaier περιγράφει και τα δύο έργα της BMW ως «κεντρικά στην περαιτέρω επέκταση της ηλεκτροκίνησης στη Γερμανία». «Με τα κοινά ευρωπαϊκά έργα, ήταν δυνατό να δημιουργηθεί επιτυχώς η αλυσίδα αξίας των μπαταριών στη Γερμανία και την Ευρώπη και να εξασφαλιστούν βιώσιμες θέσεις εργασίας», δήλωσε ο υπουργός.
Για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της «Νέας Κατηγορίας», η οποία ανακοινώθηκε τον Μάρτιο κατά τη διάρκεια της ετήσιας συνέντευξης τύπου για τα μέσα της δεκαετίας, η BMW θα αναπτύξει πρώτα την επόμενη γενιά τεχνολογίας μπαταριών. «Θέλουμε να αυξήσουμε σημαντικά την ενεργειακή πυκνότητα των κυψελών και να μειώσουμε ταυτόχρονα το κόστος χρήσης και παραγωγής υλικού. Θα μειώσουμε επίσης σημαντικά τη χρήση πρωτογενούς υλικού για να διασφαλίσουμε μια πραγματικά «πράσινη» μπαταρία », λέει ο CEO της BMW, Oliver Zipse. Για αυτήν την έκτη γενιά τεχνολογίας e-drive της, η BMW αξιολογεί επί του παρόντος διάφορες μορφές κυψελών, χημικές ενώσεις και επίσης μονάδες κυψελών.
Ένας άλλος στόχος για την έκτη γενιά είναι πως το εύρος και το κόστος κατασκευής θα πρέπει να μειωθεί «στο επίπεδο των πιο σύγχρονων κινητήρων καύσης». Η πέμπτη γενιά κυψελών χρησιμοποιείται σε οχήματα όπως τα iX3 και i4, τα οποία θα παραδοθούν από αυτό το έτος.
Η BMW δεν είναι η μόνη που επενδύει στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης. Η Volkswagen εργάζεται πάνω στην τεχνολογία σε συνεργασία με την QuantumScape. Δεδομένου ότι οι κυψέλες της QuantumScape προφανώς έφτασαν πρόσφατα σε ένα ορόσημο που ορίζεται στα συμβόλαια με τη VW, στις αρχές Απριλίου η VW ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει άλλα 100 εκατομμύρια δολάρια στον ειδικό μπαταριών στερεάς κατάστασης. Στη δική της «Power Day» στα μέσα Μαρτίου, η VW περιέγραψε τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης ως «τελικό στόχο».