Η Bloomit Ventures και η Bloomit Seed I Fund επενδύουν μαζί 1,5 εκατομμύρια ευρώ στη BREKR, τη νέα ολλανδική κατασκευάστρια ηλεκτρικών μοτοποδηλάτων. Στο τέλος του περασμένου έτους, αυτή η νεοσύστατη εταιρεία παρέδωσε τα πρώτα της μοτοποδήλατα στην Ολλανδία, τη Γερμανία και το Βέλγιο. Η επένδυση θα επιτρέψει στην BREKR να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στην Ευρώπη.
Αναπτυξιακή αγορά
Η αγορά ηλεκτρικών σκούτερ και μοτοποδηλάτων αναπτύσσεται γρήγορα σε βάρος των μοτοποδηλάτων βενζίνης. Σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, το ένα τρίτο των νέων μοτοποδηλάτων και σκούτερ που πωλούνται είναι ηλεκτρικά. «Με την Bloomit, μπορούμε να επεκταθούμε γρήγορα σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες», λέει ο Niels Willems, ένας από τους ιδρυτές της BREKR.
Εστίαση σε ελαφριά ηλεκτρικά οχήματα
«Πιστεύουμε σε αυτήν την αγορά LEV», λέει ο Niek van Exel, διευθυντής της Bloomit Ventures. «Οι φιλοδοξίες της BREKR είναι σύμφωνες με τις γνώσεις μας και τις μελλοντικές προσδοκίες μας για την αγορά και την καθιστά μια επένδυση λογική.»
Βραβείο σχεδίασης
Η BREKR έλαβε το δημόσιο βραβείο για Καλό Βιομηχανικό Σχέδιο (GIO) κατά τη διάρκεια της Ολλανδικής Εβδομάδας Σχεδιασμού στο Αϊντχόφεν. «Η νέα τεχνολογία απαιτεί νέο σχεδιασμό. Ακριβώς όπως τα πρώτα αυτοκίνητα έμοιαζαν με άμαξες, πολλά ηλεκτρικά οχήματα μοιάζουν να λειτουργούν ακόμα με βενζίνη», εξηγεί ο Jasper Hagedoorn, συνιδρυτής της BREKR. «Επιλέξαμε ένα κουτί μπαταρίας χαμηλής τοποθέτησης που παρέχει καλύτερα χαρακτηριστικά οδήγησης, καθιστά εύκολη την αφαίρεση της μπαταρίας και δίνει στο BREKR Model B μια λογική σχεδίαση.»
Ελαφρύς ήχος για ασφάλεια
Ένα εντυπωσιακό χαρακτηριστικό της BREKR είναι ο ήχος που μπορεί να παράγει το μοτοποδήλατο. Ένα σχόλιο που ακούγεται συχνά για τα ηλεκτρικά σκούτερ είναι ότι δεν τα ακούτε να έρχονται. Η BREKR πρόσθεσε ήχο κάνοντας την προστατευτική πλάκα στο κάτω μέρος του κουτιού της μπαταρίας να λειτουργεί σαν μεγάφωνο. Αυτός ο ήχος μπορεί να απενεργοποιηθεί εντελώς. Όταν είναι ενεργοποιημένο, ακούγεται σαν φουτουριστικό μοτοποδήλατο που προειδοποιεί άλλους χρήστες του δρόμου με αναγνωρίσιμο τρόπο ότι έρχεστε.
Η άνοδος των ηλεκτρικών σκούτερ
Τα ηλεκτρικά μοτοποδήλατα και τα σκούτερ κερδίζουν γρήγορα έδαφος στην Ευρώπη. «Οδηγείτε ήσυχα, γρήγορα και καθαρά. Αν συμπεριλάβετε τα πάντα, οι εκπομπές CO2 είναι 4 φορές χαμηλότερες από τα σκούτερ βενζίνης. » εξηγεί ο Willems. Η τιμή ενός ηλεκτρικού σκούτερ ή μοτοποδηλάτου είναι συνήθως υψηλότερη, αλλά το κόστος λειτουργίας είναι χαμηλότερο. «Το κόστος για καύσιμα, ή μάλλον ηλεκτρικό ρεύμα, είναι συχνά μικρότερο από 1 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα. Επιπλέον, ένας ηλεκτρικός κινητήρας έχει λιγότερα εξαρτήματα φθοράς, γεγονός που μειώνει το κόστος συντήρησης ».
Κλιματικοί στόχοι
Οι κυβερνήσεις ενθαρρύνουν την ηλεκτροκίνηση των οχημάτων με στόχο τους κλιματικούς στόχους. Για παράδειγμα, τα μοτοποδήλατα στην Ολλανδία μπορούν να πωλούνται μόνο ως ηλεκτρικά από το 2025. Οι κυβερνήσεις σε άλλες χώρες ενθαρρύνουν επίσης τη μετάβαση σε ηλεκτρικά σε διάφορα επίπεδα. Ως εκ τούτου, η BREKR αναμένει ότι το μερίδιο της ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη θα αυξηθεί από το τρέχον 20 % σε αυτήν την κατηγορία σε περισσότερο από 60 % το 2025.