Σήμερα, υπάρχει μια σχετική συναίνεση ότι το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας βρίσκεται στις μπαταρίες στερεού ηλεκτρολύτη, μια τεχνολογία στην οποία ποντάρουν ορισμένοι από τους κορυφαίους κατασκευαστές παγκοσμίως, επειδή υπόσχεται να οδηγήσει στην επίλυση των κύριων προβλημάτων που εμποδίζουν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να γίνει δημοφιλές.

Σε σύγκριση με τις σημερινές μπαταρίες υγρού ηλεκτρολύτη, οι μπαταρίες στερεού ηλεκτρολύτη θα προσφέρουν υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, η οποία θα μεταφράζεται σε μεγαλύτερη εμβέλεια. Επιπλέον, η μεγαλύτερη θερμική σταθερότητά τους θα τα καταστήσει πολύ πιο ασφαλή και θα παρέχει βελτιστοποιημένη απόδοση σε όλο το εύρος θερμοκρασιών, καθιστώντας τη χρήση συστήματος ψύξης περιττή.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις από μάρκες όπως η Volkswagen, οι χρόνοι φόρτισης θα μειωθούν επίσης σημαντικά σε σύγκριση με τα στοιχεία που παρουσιάζουν τα σημερινά μοντέλα: ενώ σήμερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της εταιρείας χρειάζονται κατά μέσο όρο 35 λεπτά για να ανακτήσουν το 80% της εμβέλειάς τους, με στερεό ηλεκτρολύτη ο χρόνος αυτός θα μειωθεί σε μόλις 12 λεπτά.

Παρά τις φιλοδοξίες εταιρειών όπως η Nissan (2028), η Toyota (2024-2025) ή η Volkswagen/QuantumScape (2025), κατασκευαστές μπαταριών όπως η CATL εκτιμούν ότι η μαζική παραγωγή μπαταριών στερεού ηλεκτρολύτη δεν θα ξεκινήσει πριν από το 2030 λόγω των τεχνικών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν ακόμη στην ανάπτυξή τους.

Η Toyota και η Volkswagen θα παρουσιάσουν τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες στερεού ηλεκτρολύτη στα μέσα της δεκαετίας.

Η θέση αυτή υποστηρίζεται από τον Ouyang Minggao, ακαδημαϊκό της Κινεζικής Ακαδημίας Επιστημών, ο οποίος δήλωσε τότε ότι οι μπαταρίες στερεού ηλεκτρολύτη θα χρειαστούν ακόμη μια δεκαετία για να φθάσουν σε πλήρη παραγωγή και να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην αγορά αυτοκινήτων.

Η CATL υποστηρίζει ότι η πρώτη γενιά μπαταριών στερεού ηλεκτρολύτη θα φτάσει το 2025 και θα έχει μερίδιο αγοράς μόλις 1% μέχρι το 2030, όταν θα φτάσει η δεύτερη γενιά (και μαζί της η μαζική παραγωγή) με νέα υλικά ηλεκτροδίων (κάθοδος και άνοδος).

Όπως προαναφέρθηκε, αυτοί οι συντηρητικοί αριθμοί έρχονται σε αντίθεση με τις προβλέψεις ορισμένων από τους μεγαλύτερους ομίλους αυτοκινήτων στον κόσμο- η Toyota, για παράδειγμα, έχει επενδύσει σημαντικά στην τεχνολογία. Αναρωτιέται λοιπόν κανείς αν η CATL δεν είναι απλώς λιγότερο προχωρημένη στην ανάπτυξή της επειδή τα τελευταία χρόνια επικεντρώθηκε σε άλλες χημικές ουσίες που τώρα πρέπει να αξιοποιήσει.

Share: