Εντυπωσιακή ανακοίνωση από τη Ducati, που σηματοδοτεί την είσοδό της στην ηλεκτρική εποχή! Η ιταλική μάρκα αναλαμβάνει αποκλειστικός προμηθευτής των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών για το Παγκόσμιο Κύπελλο FIM Enel MotoE™, την ηλεκτρική κατηγορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP™. Η σχετική συμφωνία υπογράφηκε ανάμεσα στη Ducati και την Dorna Sports, διοργανώτρια και προωθητή των σημαντικότερων διεθνών πρωταθλημάτων αγώνων με δίτροχα, έχει έναρξη από το 2023 και σε πρώτη φάση διαρκεί έως το 2026, καλύπτοντας τέσσερις σεζόν του Παγκόσμιου Κυπέλλου MotoE.
Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα ιστορικό βήμα για τον κατασκευαστή μοτοσυκλετών από το Borgo Panigale, ο οποίος, ακολουθώντας την παράδοσή του να χρησιμοποιεί τον ανταγωνισμό στις πίστες ως εργαστήριο για νέες τεχνολογίες και λύσεις που στη συνέχεια γίνονται διαθέσιμες σε όλους τους αναβάτες, εισέρχεται στον κόσμο των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών ξεκινώντας από τον πιο σπορ τομέα, αυτόν της ηλεκτρικής κατηγορίας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP.
Στόχος είναι η ανάπτυξη τεχνογνωσίας και τεχνολογιών σε έναν συνεχώς εξελισσόμενο νέο κόσμο, όπως ο ηλεκτρικός, μέσα από μια εμπειρία οικεία στην εταιρεία όπως αυτή της συμμετοχής και διάκρισης σε αγώνες. Η τελευταία αποτελεί θεμελιώδες κεφάλαιο στην ιστορία της μάρκας, ξεκινώντας από την Ducati 851, η οποία έβαλε στην αγορά τις σπορ μοτοσυκλέτες δρόμου της Ducati, φέρνοντας επανάσταση στην κατηγορία με τον καινοτόμο δικύλινδρο υδρόψυκτο κινητήρα, τον ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου και τις τετραβάλβιδες κεφαλές, που προέρχονταν από τη μοτοσυκλέτα Ducati 748 IE, που έκανε το ντεμπούτο της σε αγώνες αντοχής στο Le Castellet το 1986.
Έκτοτε, αυτή η ατέλειωτη μεταφορά τεχνογνωσίας γινόταν πάντα από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike, στο οποίο συμμετείχε η Ducati από την πρώτη σεζόν το 1988, και από το MotoGP, στο οποίο η Ducati είναι ο μόνος μη-Ιαπωνικός κατασκευαστής μοτοσυκλετών που έχει κερδίσει παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Ένα από τα πιο πρόσφατα παραδείγματα, ο κινητήρας V4 της Panigale. Στην πραγματικότητα εκφράζει αυστηρά ολόκληρη τη φιλοσοφία της Ducati, με όλη την κατασκευή του – από τις διαστάσεις των κυλίνδρων έως τον αντίθετα περιστρεφόμενο στροφαλοφόρο άξονα – να προέρχεται από τον κινητήρα που έκανε το ντεμπούτο του στη Desmosedici GP το 2015. Αντίστοιχα, και ο V4 Granturismo που εξοπλίζει τη νέα Multistrada V4, προέρχεται από την Panigale. Επίσης, όλο το λογισμικό ελέγχου των μοτοσυκλετών προέρχεται άμεσα από αυτά που αναπτύχθηκαν στον κόσμο των αγώνων. Σε αυτά, να προστεθεί επίσης και ο τομέας της αεροδυναμικής.
Πιστή στην παράδοση των τεχνολογικών λύσεων που από τον κόσμο των αγώνων πέρασαν στις καθημερινές μοτοσυκλέτες, η Ducati θα αντιμετωπίσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM Enel MotoE ως ένα αγωνιστικό εργαστήριο, που θα της επιτρέψει να αναπτύξει και να δοκιμάσει σε απαιτητικές συνθήκες, τις καλύτερες τεχνολογίες για σπορ, ελαφριές και ισχυρές ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες.
Ταυτόχρονα, το γεγονός ότι η Ducati αποτελεί μέρος του Volkswagen Group, το οποίο έχει καταστήσει την ηλεκτροκίνηση βασικό πυλώνα της στρατηγικής “New Auto” για το 2030, αποτελεί την καλύτερη προϋπόθεση για μια εξαιρετική ανταλλαγή τεχνογνωσίας στον τομέα των ηλεκτρικών κινητήριων συστημάτων.