Η ΕΕ σχεδιάζει να ενισχύσει τη μεθοδολογία για τη μέτρηση των εκπομπών CO2 των plug-in υβριδικών. Η αναθεωρημένη διαδικασία δοκιμών, η οποία αναμένεται να εφαρμοστεί από το 2025, θα ενσωματώνει δεδομένα κατανάλωσης καυσίμου που μετρώνται σε πραγματικό χρόνο.
Δύο πηγές που γνωρίζουν το θέμα είπαν πως τα δεδομένα κατανάλωσης καυσίμου στον πραγματικό χρόνο συλλέγονται ήδη, μέσω των προγραμμάτων παρακολούθησης κατανάλωσης καυσίμου και ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται να τοποθετηθούν σε νέα αυτοκίνητα στην ΕΕ από πέρυσι. Αυτά τα συστήματα ονομάζονται OBFCM (On-Board Fuel Consumption Monitoring).
Επί του παρόντος, η αλλαγή συζητείται σε μια ομάδα εργασίας που περιλαμβάνει εκπροσώπους κρατών της ΕΕ, ομάδες προστασίας των καταναλωτών και την αυτοκινητοβιομηχανία. Η απόφαση αναμένεται πριν από το τέλος του έτους.
Εάν ένας τέτοιος κανονισμός τεθεί σε ισχύ στα μέσα της δεκαετίας, θα επηρεάσει τα σχέδια πολλών αυτοκινητοβιομηχανιών. Μετρούμενα από την κατανάλωση καυσίμου WLTP, τα plug-in υβριδικά θεωρούνται πολύ καθαρά και υπολογίζονται επίσης ως τέτοια στις εκπομπές CO2 του στόλου των κατασκευαστών. Δεδομένου ότι μελέτες – όπως αυτή του ICCT από το 2020 – δείχνουν ότι τα plug-in υβριδικά, που χρησιμοποιούνται κυρίως για επαγγελματικούς σκοπούς, εξακολουθούν να οδηγούνται κυρίως με κινητήρα εσωτερικής καύσης, το πραγματικό κλιματικό όφελος των PHEV είναι σημαντικά χαμηλότερο.
Το πώς θα μπορούσε να εφαρμοστεί ένας τέτοιος κανονισμός δεν έχει ακόμη καθοριστεί. Εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επιβεβαίωσε ότι συζητείται μια αλλαγή που περιλαμβάνει δεδομένα πραγματικής κατανάλωσης, αλλά δεν έδωσε λεπτομέρειες. Αναφέρθηκε στην επικείμενη συνεδρίαση της Ομάδας Εργασίας Μηχανοκίνητων Οχημάτων, που αποτελείται από ενδιαφερόμενους φορείς από τη βιομηχανία, την κυβέρνηση και τις ενώσεις καταναλωτών, η οποία έχει προγραμματιστεί να συνεδριάσει στις 9 Φεβρουαρίου.