Σύμφωνα με έκθεση της ΕΥ και της Eurelectric, η Ευρώπη πρέπει να μειώσει τη γραφειοκρατία που απαιτείται για την εγκατάσταση νέων σημείων φόρτισης για EV, καθώς μέχρι το 2030 θα χρειαστεί ένα δίκτυο αρκετά μεγάλο για να καλύψει τις ανάγκες περίπου 130 εκατομμυρίων EV.

Η Ευρώπη διαθέτει σήμερα 374.000 δημόσιους φορτιστές. Τα δύο τρίτα είναι συγκεντρωμένα σε πέντε χώρες (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ολλανδία και Ηνωμένο Βασίλειο), ένα πρόβλημα που θα μπορούσε να αποσταθεροποιήσει τη διαδικασία εξηλεκτρισμού στην Ευρώπη, η οποία εξελίσσεται σημαντικά ταχύτερα σε ορισμένες περιοχές από ό,τι σε άλλες.

Το 2021, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 63% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Δεδομένης της αύξησης της ζήτησης για οχήματα μηδενικών εκπομπών, μέχρι το 2035 η Ευρώπη θα χρειαστεί 9 εκατομμύρια δημόσιους φορτιστές και 56 εκατομμύρια οικιακούς φορτιστές για να συμβαδίσει με τη ζήτηση.

Με άλλα λόγια, η Ευρώπη θα χρειαστεί να αναπτύξει μισό εκατομμύριο δημόσιους φορτιστές ετησίως μέχρι το 2030 και ένα εκατομμύριο στη συνέχεια. Ωστόσο, αυτοί οι φιλόδοξοι στόχοι θα είναι αδύνατο να επιτευχθούν εάν η επέκταση των υποδομών εξακολουθεί να περιορίζεται από τη γραφειοκρατία.

Από την άλλη πλευρά, η έκθεση αναφέρει επίσης ότι οι αυξανόμενες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξήσουν τη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας κατά 11% ετησίως. Για να αποφευχθεί ο κορεσμός του δικτύου, συνιστώνται έξυπνες λύσεις φόρτισης, όπως π.χ. τιμολόγια που ενθαρρύνουν την οικιακή φόρτιση κατά τις ώρες εκτός αιχμής, γεγονός που θα είχε επίσης το πλεονέκτημα της σταθεροποίησης της ζήτησης.

Share: