Η παρουσίαση του Volkswagen ID.Buzz άνοιξε την… όρεξη του ομίλου Stellantis, ο οποίος φαίνεται να είναι πρόθυμος να προσφέρει μια μικρότερη, πιο προσιτή εναλλακτική λύση για όσους αναζητούν ένα παρόμοιο μοντέλο.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της L’Argus, η FIAT εργάζεται πάνω σε ένα μικρό ηλεκτρικό MPV εμπνευσμένο από το 600 Multipla (1956-1967), το οποίο θεωρείται από πολλούς ως το πρώτο MPV στην ιστορία.

Το όνομα Multipla χρησιμοποιήθηκε επίσης σε ένα εξαθέσιο MPV που πωλήθηκε από το 1998 έως το 2010, το οποίο εξακολουθεί να θυμόμαστε για την ιδιόμορφη αισθητική του.

Η FIAT προσπάθησε να λανσάρει ένα remake του 600 Multipla πριν από μια δεκαετία, ωστόσο η «χωρίς μπροστινό όγκο» σχεδίαση του αρχικού μοντέλου ήταν πρακτικά αδύνατο να υιοθετηθεί σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με έναν ογκώδη κινητήρα εσωτερικής καύσης στο μπροστινό τμήμα, γι’ αυτό και τελικά λανσαρίστηκε μια πιο συμβατική πρόταση, το 500L.

Ωστόσο, η χρήση ενός ηλεκτροκινητήρα θα επέτρεπε την υλοποίηση ενός σχεδιασμού που θα πλησίαζε περισσότερο σε αυτόν του 600 Multipla, γι’ αυτό και η FIAT αποφάσισε να χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα eCMP του ομίλου Stellantis για την ανάπτυξη του νέου της MPV.

Υπενθυμίζεται ότι, από το 2023, το σημερινό eCMP θα χωριστεί σε δύο αρχιτεκτονικές: το eCMP Entry, για μοντέλα χαμηλού κόστους, και το eCMP δεύτερης γενιάς, για πιο προηγμένα μοντέλα. Σύμφωνα με το δημοσίευμα της L’Argus, η FIAT θα χρησιμοποιήσει το πρώτο, οπότε το νέο Multipla (ή 500 Multipla) θα παράγεται στην Trnava (Σλοβακία).

Δεδομένου ότι ο νέος ηλεκτρικός χαρακτήρας του θα απελευθερώσει πολύ ωφέλιμο χώρο, η τρίτη γενιά του FIAT Multipla θα μπορούσε να επιστρέψει στην εξαθέσια διάταξη (3+3) του προκατόχου του της δεκαετίας του 1990. Δεν είναι σαφές σε αυτό το στάδιο αν θα έχει το ίδιο μήκος με τον προκάτοχό του (σχεδόν 4 μέτρα) ή αν θα χρησιμοποιεί τη μεγαλύτερη έκδοση της πλατφόρμας eCMP (περίπου 4,40 μέτρα).

Θα διαθέτει δύο μπαταρίες LFP από την SVOLT, μία με μικρότερη χωρητικότητα για όσους αναζητούν ένα αστικό όχημα και μία μεγαλύτερη που θα επιτρέπει κάπως πιο χαλαρές μετακινήσεις. Δεδομένου ότι θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα eCMP Entry και τα κύτταρα LFP, η τιμολόγηση θα είναι σχετικά προσιτή.

Share: