Η δεκαετία του 1980 θεωρείται από πολλούς οπαδούς ως η χρυσή εποχή του ράλι, κυρίως λόγω των άγριων Group B, μιας κατηγορίας που δημιουργήθηκε το 1982 και στην οποία συμμετείχαν εξαιρετικά ισχυρά, ελαφριά και τεχνολογικά προηγμένα οχήματα.

Αυτά τα τετράτροχα τέρατα είχαν μια βραχύβια καριέρα, καθώς απαγορεύτηκαν το 1986 μετά από μια σειρά θανατηφόρων ατυχημάτων που ανέδειξαν την επικινδυνότητά τους.

Μεταξύ των κορυφαίων εκπροσώπων του Group B ήταν τα Audi Quattro, Lancia 037 και Delta S4, MG Metro 6R4, Peugeot 205 Turbo 16 και Renault 5 Maxi Turbo.

Η Ford, μια μάρκα που μόλις είχε κερδίσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι το 1979 με το Escort, δεν ήθελε να μείνει εκτός και ανέπτυξε το δικό της Group B: το θρυλικό RS200.

Το RS200 δεν προήλθε από κάποιο μοντέλο της γκάμας της Ford, αλλά αναπτύχθηκε ειδικά για αγώνες. Ήταν ένα ριζοσπαστικό σπορ αυτοκίνητο με μεσαίο κινητήρα και κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Ο υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος κινητήρας του απέδιδε 580 ίππους στην έκδοση Evolution.

Επειδή δεν έλαβε την έγκριση του Group B μέχρι τις αρχές του 1986, όταν η κατηγορία τελικά απαγορεύτηκε, η καριέρα του Ford RS200 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι ήταν εξαιρετικά σύντομη. Ωστόσο, το μοντέλο είχε μια παραγωγική ζωή στα εθνικά πρωταθλήματα και στις κατηγορίες rallycross.

Λόγω της ριζοσπαστικής και βραχύβιας ύπαρξής του, το RS200 μνημονεύεται ακόμη και σήμερα ως ένα από τα πιο εμβληματικά αγωνιστικά αυτοκίνητα της Ford. Πιθανότατα λόγω της θρυλικής του ιδιότητας, η ευρωπαϊκή ομάδα σχεδιασμού του Oval αποφάσισε να το ανακαλύψει εκ νέου για το τελευταίο βιβλίο του ειδικού στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας Steve Saxty, στο οποίο αποκαλύπτονται αρκετά από τα μυστικά σχέδια του κατασκευαστή.

Το Ford Vision RS2.00 σχεδιάστηκε ως ηλεκτρικό όχημα με σαφείς αναμνήσεις από τον διάσημο προκάτοχό του, όπως τα στρογγυλεμένα φωτιστικά σώματα και μια τεράστια αεροτομή στο πίσω μέρος. Σύμφωνα με τον Michael Barthly, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για τη σχεδίαση, στόχος του ήταν να “σεβαστεί το DNA του RS200, αλλά με μια φουτουριστική πινελιά”. Παρόλο που το Vision RS2.00 δεν θα βγει στην παραγωγή, θα εμφανιστεί σε ορισμένα αγωνιστικά βιντεοπαιχνίδια.

“Επειδή το πρωτότυπο είναι τόσο στενά συνδεδεμένο με την εποχή του, θεώρησα σημαντικό να φανταστώ ένα νέο αυτοκίνητο που θα μπορούσε να γίνει σύμβολο για τις μελλοντικές γενιές. Το Vision RS2.00 παίζει με το γενεαλογικό δέντρο του RS200, προσφέροντας παράλληλα αλλαγές που το καθιστούν ένα ψηφιακό αγωνιστικό που μια νέα γενιά λάτρεις των αγωνιστικών αυτοκινήτων θα βρει αποτελεσματικό και διασκεδαστικό παιχνίδι”.

Share: