Η Ford ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει 300 εκατομμύρια δολάρια για την παραγωγή ενός νέου ελαφρού επαγγελματικού οχήματος στο εργοστάσιο συναρμολόγησης της Ρουμανίας στην Κραϊόβα, με την παραγωγή να έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2023. Μια ηλεκτρική έκδοση αυτού του επαγγελματικού μοντέλου θα κάνει το ντεμπούτο του το 2024.
Με την επένδυση ύψους 249 εκατομμυρίων ευρώ, η Κραϊόβα θα ανέβει στην τρίτη θέση της Ford στην Ευρώπη, όπου τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής – παράλληλα με την Κολωνία στη Γερμανία και το Κοτσαέλι στην Τουρκία. Στην Κραϊόβα, η Ford κατασκευάζει σήμερα τα δύο μικρά SUV EcoSport και Puma. Ωστόσο, η παραγωγή ενός ελαφρού εμπορικού οχήματος στο εργοστάσιο δεν είναι εντελώς άγνωστη: μέχρι το 2011, κατασκευάστηκε επίσης το φορτηγό πάνελ Transit Connect.
Η ακριβής ημερομηνία έναρξης για την παραγωγή και τα «περαιτέρω στοιχεία του προϊόντος» θα ανακοινωθούν αργότερα, σύμφωνα με τη Ford. Είναι πιθανό το μοντέλο να είναι και πάλι το Transit Connect ή το ακόμα μικρότερο Transit Courier (και οι εκδόσεις επιβατικών αυτοκινήτων που ονομάζονται Tourneo). Επειδή είναι σαφές ότι τα δύο μεγαλύτερα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτρικής έκδοσης, το Transit και το Transit Custom, θα κατασκευαστούν στο Κοτσαέλι.
«Το εργοστάσιο της Ford στην Κραϊόβα είναι υπερσύγχρονο και επιτρέπει ανταγωνιστική παραγωγή παγκόσμιας κλάσης», λέει ο Stuart Rowley, Πρόεδρος της Ford Europe. «Η επένδυση στο εργοστάσιό μας στην Κραϊόβα στέλνει τώρα ένα άλλο μήνυμα και υπογραμμίζει την πρόθεσή μας να παρέχουμε στους Ευρωπαίους πελάτες κατάλληλα οχήματα για ένα ηλεκτρικό μέλλον.»
Η Ford στοχεύει να διαθέσει όλες τις σειρές επαγγελματικών οχημάτων ως πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις ή με υβριδικούς κινητήρες plug-in έως το 2024. Μέχρι το 2030, οι ηλεκτρικές παραλλαγές αναμένεται να αντιπροσωπεύουν τα δύο τρίτα των πωλήσεων επαγγελματικών οχημάτων της Ford.
Από τότε που η Ford απέκτησε την πλειοψηφική συμμετοχή στο εργοστάσιο στη Ρουμανία το 2008, η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι έχει επενδύσει σχεδόν δύο δισεκατομμύρια δολάρια στον ιστότοπο. Αυτή τη στιγμή απασχολεί περίπου 6.000 άτομα και κατασκευάζει επίσης ένα ηλεκτροκίνητο όχημα, το ελαφρύ υβριδικό Puma, από το 2019. Σύμφωνα με τη Ford, το e-utility θα είναι επίσης το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο από τη ρουμανική παραγωγή.