Ορισμένοι κατασκευαστές αρχίζουν να βλέπουν μια φλέβα στην ηλεκτροκίνηση που τους επιτρέπει να υπερβούν τους παραδοσιακούς επιχειρηματικούς τους τομείς.

Μετακινούνται από τους κατασκευαστές οχημάτων σε προμηθευτές κινητικότητας, και όχι μόνο με γνώμονα τους ποδηλάτες και τους πεζούς, αλλά και με μεγάλες εταιρείες που πρέπει επίσης να ηλεκτροδοτήσουν όλα τα είδη οχημάτων. Εδώ είναι που η General Motors μπαίνει στο παιχνίδι.

Ο αμερικανικός γίγαντας μας έχει ήδη δείξει τι είναι εφικτό τόσο με ηλεκτρικά οχήματα νέας γενιάς -την πλατφόρμα Ultium- όσο και με μεμονωμένα εξαρτήματα που χρησιμεύουν για την ηλεκτροκίνηση παλαιών θρυλικών μοντέλων, όπως τα Chevrolet E-10 και Blazer-E K5, το eCOPO Camaro ή ένα ανεξάρτητα μετασκευασμένο El Camino SS. Το 2022 οι λύσεις αυτές θα φτάσουν στην αγορά.

Η General Motors σκέφτεται πολλαπλές εφαρμογές. Για παράδειγμα, το τμήμα GM Powered Solutions θα καταστήσει δυνατή την ηλεκτροκίνηση όλων των τύπων οχημάτων. Προσβλέπει επίσης στον τομέα της αεροπορίας με πρώτο στόχο τα οχήματα επίγειας υποστήριξης αεροσκαφών ή στον τομέα της ναυτιλίας για την ηλεκτροδότηση σκαφών. Οτιδήποτε κινείται με κινητήρα είναι ευαίσθητο σε ηλεκτροκινητήρες, μπαταρίες, ηλεκτρονικά ισχύος και άλλα εξαρτήματα.

Η δέσμευσή της στην ηλεκτροκίνηση περιλαμβάνει και άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων που θέλουν να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία της, όπως η Honda, καθώς και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Φυσικά, το να μιλάμε για υλικό σημαίνει επίσης ότι μιλάμε για λογισμικό, ακόμη και για λύσεις “όλα σε ένα” ή “με το κλειδί στο χέρι”. Αυτός ο τρόπος με τον οποίο γίνονται τα πράγματα είναι αρκετά έξυπνος.

Πρόκειται για την αξιοποίηση των οικονομιών κλίμακας. Είναι φθηνότερο για τη General Motors να κατασκευάζει πολύ περισσότερες μονάδες από όσες χρειάζεται για τη δική της επιχείρηση ή να κάνει μεγαλύτερες παραγγελίες στους προμηθευτές της προκειμένου να μειώσει την τιμή ανά μονάδα. Οι ηλεκτροκινητήρες είναι πολύ πιο ευέλικτοι από τους θερμικούς κινητήρες, οι οποίοι έχουν σχεδιαστεί για συγκεκριμένες εφαρμογές.

Η Toyota είχε μια παρόμοια ιδέα με τις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, οι οποίες προσφέρονται σε αρθρωτά σχέδια για την ηλεκτροδότηση φορτηγών, πλοίων, λεωφορείων, τρένων, μηχανικών ταύρων…

Όσο περισσότερους επαγγελματίες πελάτες αποκτούν οι παραδοσιακοί κατασκευαστές, τόσο φθηνότερα θα γίνονται τα δικά τους ηλεκτρικά οχήματα, κάτι που αποτελεί μάλλον προφανές πλεονέκτημα για τους ιδιώτες πελάτες τους…

Share: