Η Ισπανία θα επενδύσει 4,3 δισεκατομμύρια ευρώ για τη στήριξη της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών, στο πλαίσιο ενός μεγάλου εθνικού προγράμματος δαπανών που χρηματοδοτείται κυρίως από τα κεφάλαια ανάκαμψης της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το σχέδιο, το οποίο αποσκοπεί στην τόνωση των ιδιωτικών επενδύσεων, θα περιλαμβάνει ολόκληρη την αλυσίδα παραγωγής, από την εξόρυξη λιθίου έως τη συναρμολόγηση κυψελών μπαταριών και την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων, δήλωσε ο πρωθυπουργός Pedro Sanchez.
«Είναι σημαντικό για την Ισπανία να αντιδράσει και να προλάβει αυτή τη μεταμόρφωση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη», είπε, προσθέτοντας ότι ο ιδιωτικός τομέας θα μπορούσε να συνεισφέρει επιπλέον 15 δισεκατομμύρια ευρώ στην πρωτοβουλία, σύμφωνα με κυβερνητικές εκτιμήσεις.
Η μάρκα Seat του ομίλου Volkswagen και η εταιρεία κοινής ωφέλειας Iberdrola έχουν σχηματίσει συμμαχία για να εργαστούν πάνω σε μια αίτηση για χρήματα από τα ταμεία.
Η συμμετοχή τους θα εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σχέδιο που σχεδιάζουν, το οποίο θα καλύπτει όλα τα στοιχεία της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, από την εξόρυξη μέχρι την παραγωγή μπαταριών και την κατασκευή ενός τελικού οχήματος στο εργοστάσιο συναρμολόγησης της Seat έξω από τη Βαρκελώνη.
Το πρόγραμμα θα μπορούσε να δώσει ώθηση στη δημιουργία έως και 140.000 νέων θέσεων εργασίας και να ενισχύσει την εθνική οικονομία κατά 1% έως 1,7%, σύμφωνα με τις προβλέψεις της κυβέρνησης.
Στόχος της είναι ο αριθμός των νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων που θα ταξινομηθούν να φτάσει τα 250.000 το 2023, ένα μεγάλο άλμα από τα 18.000 που ταξινομήθηκαν το 2020, χάρη στις πρωτοβουλίες που χρηματοδοτεί η κυβέρνηση για την αγορά καθαρότερων αυτοκινήτων και την επέκταση των σταθμών φόρτισης.
Μετά τη Γερμανία, η Ισπανία είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός αυτοκινήτων στην Ευρώπη και ο όγδοος μεγαλύτερος στον κόσμο.
Καθώς ο κλάδος αντιμετωπίζει μια μετατόπιση προς τα ηλεκτρικά οχήματα και τη μεγαλύτερη τεχνολογική ολοκλήρωση, η Ισπανία αγωνίζεται ενάντια στη Γερμανία και τη Γαλλία για να αναμορφώσει τις αλυσίδες εφοδιασμού και να αναδιαμορφώσει τις παραγωγικές της βάσεις.
Με το νέο επενδυτικό πρόγραμμα, το οποίο αποτελεί μέρος ενός πακέτου 13 δισεκατομμυρίων ευρώ που προορίζεται για τη βιώσιμη κινητικότητα, ο Sanchez αναμένει ότι η συμβολή του τομέα στην οικονομική παραγωγή θα φθάσει το 15% έως το 2030, από περίπου 10% σήμερα.
Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει 1 δισ. ευρώ για την ενίσχυση των υποδομών φόρτισης, δήλωσε ο Ισπανός πρωθυπουργός.
Ως ένας από τους κύριους δικαιούχους ενός προγράμματος ανάκαμψης της ΕΕ ύψους 750 δισεκατομμυρίων ευρώ, η Ισπανία θα λάβει περίπου 70 δισεκατομμύρια ευρώ σε επιχορηγήσεις έως το 2026 για να βοηθήσει στην αναζωογόνηση της οικονομίας της, η οποία έχει πληγεί σκληρά από την κρίση COVID-19.