Η ιταλική κυβέρνηση διαθέτει άλλα 100 εκατομμύρια ευρώ από τις 27 Οκτωβρίου, κυρίως για την προώθηση ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων. Ωστόσο, το «Ecobonus» κλιμακώνεται σύμφωνα με τις εκπομπές CO2 και τις κατηγορίες οχημάτων – επομένως ο προϋπολογισμός δεν είναι διαθέσιμος απλώς για πλήρως ηλεκτρικά οχήματα.
Συγκεκριμένα, 65 εκατ. ευρώ θα διατεθούν σε οχήματα με εκπομπές CO2 μεταξύ 0-60 g/km CO2 – όχι μόνο για αγορά, αλλά και για leasing. Αλλά ακόμη και σε αυτή την κατηγορία υπάρχουν δύο ακόμη υποδιαιρέσεις: Οχήματα με εκπομπές CO2 μεταξύ 0 και 20 g/km (τις οποίες τα plug-in υβριδικά συνήθως δεν διαχειρίζονται στην πράξη) επιδοτούνται έως και 6.000 ευρώ εάν ένα παλιό όχημα καταστραφεί την ίδια στιγμή – χωρίς διάλυση παραμένει στα 4.000 ευρώ. Οχήματα με εκπομπές ρύπων από 21 έως 60 γρ./χλμ. επιδοτούνται με 2.500 ευρώ (με διάλυση) ή 1.500 ευρώ (χωρίς διάλυση).
Άλλα 20 εκατομμύρια προορίζονται για επαγγελματικά και ειδικά οχήματα, εκ των οποίων τα 15 εκατομμύρια είναι αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα. Εδώ, η μέγιστη επιδότηση ανά όχημα είναι 8.000 ευρώ – κλιμακούμενη ανάλογα με το συνολικό βάρος των οχημάτων.
Δύο επιπλέον επιλογές χρηματοδότησης από τον προϋπολογισμό των 100 εκατομμυρίων ευρώ αποσκοπούν στην προώθηση της μετάβασης σε οχήματα καύσης με μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Εδώ είναι υποχρεωτική η διάλυση ενός αυτοκινήτου τουλάχιστον δέκα ετών. Προϋπολογίζονται δέκα εκατομμύρια ευρώ για την προώθηση νέων αυτοκινήτων, πέντε εκατομμύρια ευρώ για αγορά νέων μεταχειρισμένων (τουλάχιστον Euro6d και λιγότερο από 160 g/km CO2).
Οι αιτήσεις θα είναι δυνατές από την Τετάρτη 27 Οκτωβρίου στις 10 π.μ. μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Η νέα επιδότηση θα αναχρηματοδοτηθεί με φορολογικό διάταγμα που ψήφισε το Υπουργικό Συμβούλιο στα μέσα Οκτωβρίου.