Η Lancia σχεδιάζει να λανσάρει έως και τρία νέα μοντέλα μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, καθώς ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, επιδιώκει να δώσει στην ιστορική ιταλική μάρκα μια ευκαιρία για μακροπρόθεσμη επιβίωση μέσω της εστίασης στο σχεδιασμό, την ηλεκτροκίνηση και την επέκταση πέρα από τη μοναδική τρέχουσα αγορά της, την Ιταλία, όπου έχει περιοριστεί σε ένα και μοναδικό μοντέλο της φίρμας από το 2017.

Στις αρχές του τρέχοντος έτους, ο Tavares ανέθεσε… αθόρυβα στον επί σειρά ετών επικεφαλής του σχεδιασμού, Jean-Pierre Ploue, το κρίσιμο έργο του γρήγορου σχεδιασμού μιας νέας σειράς μοντέλων Lancia.

Σύμφωνα με ανθρώπους που συμμετέχουν στη διαδικασία, αλλά δεν έχουν εξουσιοδοτηθεί να μιλήσουν δημόσια, ο Ploue ανέλαβε να σχεδιάσει ένα μικρό αυτοκίνητο, ένα compact crossover και ένα compact hatchback.

Ο Ploue, ο οποίος τον Ιανουάριο ορίστηκε ως ένας από τους δύο παγκόσμιους επικεφαλής σχεδιασμού του ομίλου Stellantis με 14 μάρκες, πραγματοποιεί συχνά ταξίδια στο πρώην κέντρο σχεδιασμού της Fiat Chrysler Automobiles στο Τορίνο, όπου επιβλέπει επίσης τον σχεδιασμό της Abarth, της Alfa Romeo και της Fiat. Στις 15 Ιουνίου του ανατέθηκε επίσημα η ευθύνη για το σχεδιασμό της Lancia.  

Το μικρό αυτοκίνητο, το οποίο θα αντικαταστήσει το μοναδικό σημερινό μοντέλο της Lancia, το Ypsilon, θα εμφανιστεί πρώτο, στα μέσα του 2024, και θα είναι η πρώτη πλήρως ηλεκτρική πρόταση στην 115χρονη ιστορία της εταιρείας. Θα υπάρχει επίσης και μια βενζινοκίνητη παραλλαγή.

Το δεύτερο μοντέλο, ένα συμπαγές crossover, θα εμφανιστεί το πρώτο τρίμηνο του 2026 και θα διαθέτει μόνο μπαταρία.

Ενώ το μικρό hatchback και το compact crossover project εγκρίθηκαν επίσημα για ανάπτυξη στα μέσα Μαΐου, το compact hatchback δεν έχει λάβει ακόμα επίσημη έγκριση, σύμφωνα με ανθρώπους που εμπλέκονται στα projects. Η Lancia εξακολουθεί να αξιολογεί αν θα υπάρχουν επαρκείς ποσότητες για ένα hatchback που θα φτάσει στην αγορά μέχρι τα τέλη του 2027.

Share: