Σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, η πόλη της Μαδρίτης αντικαθιστά ολόκληρο το στόλο των πετρελαιοκίνητων λεωφορείων της με λεωφορεία εναλλακτικής ενέργειας.
Ο ανανεωμένος στόλος αποτελείται από υβριδικά, φυσικού αερίου και ηλεκτρικά λεωφορεία. Μέχρι το 2023 όλα τα πετρελαιοκίνητα λεωφορεία θα αποσυρθούν από την κυκλοφορία. Προς το παρόν αναζητούνται ηλεκτρικά λεωφορεία για αγορά φέτος και του χρόνου.
Τα περισσότερα λεωφορεία που θα αγοραστούν την περίοδο 2021-2023 είναι λεωφορεία φυσικού αερίου, 520 μονάδες, αλλά θα αγοραστούν και πολλά ηλεκτρικά λεωφορεία. Η Δημοτική Εταιρεία Μεταφορών διαθέτει σήμερα περισσότερες από 170 ηλεκτρικές μονάδες, κυρίως BYD και Irizar, και χρησιμοποιούνται σε 15 γραμμές. Μεταξύ 2022 και 2023, θα αγοραστούν άλλες 150 μονάδες έναντι 99 εκατομμυρίων ευρώ.
Η ΔΕΜ έχει θέσει τους εξής όρους: θα έχουν μήκος 12 μέτρα, δεν θα απαιτούν επαναφόρτιση με ευκαιρία (χωρίς να περνούν από αποθήκες), η επαναφόρτιση θα πρέπει να γίνεται εντός 5 ωρών με τους υπάρχοντες φορτιστές της ΕΜΤ, θα πρέπει να αντέχουν 20 ώρες λειτουργίας και με μέση ταχύτητα 14 km/h. Η παράδοση θα πραγματοποιηθεί μεταξύ Σεπτεμβρίου 2022 και Νοεμβρίου 2023. Η εταιρεία στην οποία ανατίθεται η σύμβαση πρέπει να περιλαμβάνει εκπαίδευση για τους υπαλλήλους του EMT, τόσο για τους οδηγούς όσο και για το προσωπικό συντήρησης.
Η Μαδρίτη έκανε το ντεμπούτο της με την πρώτη γραμμή λεωφορείων με δυνατότητα φόρτισης, το 76, τον Δεκέμβριο του 2017, αν και προτιμά το σύστημα επαναφόρτισης σε αποθήκες στο τέλος των καθημερινών δρομολογίων.
Η Μαδρίτη διαθέτει σήμερα τρεις 100% ηλεκτροκίνητες γραμμές, τις γραμμές Cero, οι οποίες δεν είναι μόνο μηδενικών εκπομπών, αλλά και μηδενικού κόστους (δωρεάν) για τον χρήστη. Κατά τη διάρκεια του 2021, οι δημόσιες συγκοινωνίες της πρωτεύουσας μετέφεραν 2,6 εκατομμύρια επιβάτες σε αυτές τις γραμμές, με τη συντριπτική πλειονότητα να αφορά τη γραμμή 001 (σταθμός Atocha-Moncloa), με 1,6 εκατομμύρια άτομα. Το υπόλοιπο κατανέμεται μεταξύ της γραμμής 002 (Puerta de Toledo-Argüelles), με 325.000 επιβάτες, και της περιμετρικής γραμμής C03, με 652.000 επιβάτες.
Η πρωτοβουλία των ηλεκτροδοτούμενων γραμμών χωρίς κόστος για τον χρήστη ξεκίνησε το 2020, έτος κατά το οποίο τέθηκαν σε λειτουργία οι τρεις γραμμές, με συνολικά 1,1 εκατομμύρια επιβάτες. Ας μην ξεχνάμε ότι κατά τη διάρκεια εκείνης της καταραμένης χρονιάς υπήρξε απότομη μείωση των ταξιδιών λόγω των περιορισμών στην κινητικότητα και της μειωμένης χρήσης των δημόσιων μέσων μεταφοράς λόγω του φόβου της μετάδοσης του COVID-19 (παρά τα μέτρα ασφαλείας που εφαρμόστηκαν).
Η ΔEM έχει φιλόδοξα σχέδια για την ηλεκτροκίνηση του στόλου της σε επίπεδο υποδομής. Το αμαξοστάσιο La Elipa θα είναι 100% ηλεκτρικό και θα στεγάσει 318 μονάδες. Στο Las Tablas, θα δημιουργηθεί ένα κέντρο χαμηλών εκπομπών με 9.000 τετραγωνικά μέτρα και δυνατότητα εξυπηρέτησης 513 μονάδων. Επιπλέον, θα ανοίξει ο κόμβος ηλεκτροκίνησης Canalejas 360, με 12 σημεία επαναφόρτισης και βοηθητικές υπηρεσίες.