Η MAN σχεδιάζει να ξεκινήσει σειρά παραγωγής ηλεκτρικών φορτηγών στο κύριο εργοστάσιό της στο Μόναχο από το 2024. Με το MAN eMobility Center ανοιχτό τώρα στο εργοστάσιο, η εταιρεία θέτει τα θεμέλια για την παραγωγή ηλεκτρικών φορτηγών σε μεγάλες βιομηχανικές ποσότητες.

Σε μια έκταση περίπου 4.000 τετραγωνικών μέτρων, οι εργαζόμενοι δοκιμάζουν τη σειρά παραγωγής ηλεκτρικών φορτηγών υπό πραγματικές συνθήκες και εκπαιδεύονται στις τεχνολογίες του μέλλοντος. Μέχρι το τέλος του 2023, όλοι οι σχετικά ειδικευμένοι εργαζόμενοι στο Μόναχο θα πρέπει να είναι κατάλληλοι για τη σειρά παραγωγής ηλεκτρικών φορτηγών, σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Με την έναρξη της παραγωγής της σειράς, η MAN σχεδιάζει επίσης να παρουσιάσει ένα βαρέως τύπου ηλεκτρονικό φορτηγό.

«Η ηλεκτροκίνηση είναι η βασική τεχνολογία για τις εμπορικές μεταφορές οχημάτων του μέλλοντος», λέει ο Διευθύνων Σύμβουλος της MAN Andreas Tostmann. «Η MAN προωθεί αυτή την πρόοδο μαζί με τους πελάτες μας. Με το άνοιγμα του MAN eMobility Center στο Μόναχο, δίνουμε το εναρκτήριο σήμα για τη μετάβαση σε σειρά παραγωγής με ηλεκτρικά φορτηγά στο μέλλον. “

Το τρέχον ηλεκτρικό φορτηγό της μάρκας, το eTGM, παράγεται μόνο σε μικρές σειρές. Το λεωφορείο Lion’s City E και το φορτηγό eTGE, το οποίο είναι επίσης πλήρως ηλεκτρικό, κατασκευάζονται ήδη σε σειρά – και τα δύο σε πολωνικά εργοστάσια.

Λόγω της μεγάλης ποικιλίας αμαξωμάτων, υπερκατασκευών και σκοπών, η παραγωγή φορτηγών είναι πολύ λιγότερο αυτοματοποιημένη από τη σύγχρονη παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων. Ενώ δεν έχει μεγάλη διαφορά στη διαδικασία συναρμολόγησης σε ένα εργοστάσιο αυτοκινήτου εάν ένα ρεζερβουάρ έχει εγκατασταθεί με το χέρι σε ένα σταθμό ή ένα ρομπότ βιδώνει την τελική μπαταρία κάτω από το όχημα, οι επιπτώσεις στην παραγωγή φορτηγών είναι μεγαλύτερες για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Αυτές οι διαδικασίες είναι που θέλει η MAN να βελτιστοποιήσει με τη σειριακή παραγωγή το 2024. «Στο MAN e-mobility Center, αναπτύσσουμε την τεχνογνωσία που θα μας επιτρέψει να προχωρήσουμε σε σειρά παραγωγής ηλεκτρικών φορτηγών», λέει ο Chief Production Officer Michael Κόμπριτζ. «Εδώ, οι εργαζόμενοι του εργοστασίου του Μονάχου εκπαιδεύονται σε τεχνολογίες επόμενης γενιάς υπό πραγματικές συνθήκες παραγωγής. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα καλύπτει τις διαδικασίες παραγωγής ηλεκτρονικών φορτηγών και πώς να χειρίζονται τις τεχνολογίες υψηλής τάσης με ασφάλεια. “

Ο ανταγωνιστής της MAN, Daimler, θέλει να ξεκινήσει τη σειρά παραγωγής ηλεκτρικών eActros ήδη από το 2022, και θα ακολουθήσει το 2024 από το φορτηγό eActros Long Haul, το οποίο είναι επίσης ηλεκτρικό. Άλλοι κατασκευαστές, όπως η DAF ή η Volvo Trucks, διαθέτουν ήδη ηλεκτρικά φορτηγά στην γκάμα τους.

Share: