Η Mazda αποκάλυψε το σχέδιο πέντε σημείων που θα καθοδηγήσει την ανάπτυξη της τεχνολογίας και των προϊόντων της μέχρι το 2030.

Το σχέδιο περιλαμβάνει την εισαγωγή 13 ηλεκτροκίνητων οχημάτων μεταξύ 2022 και 2025, καθώς και κάποιο επίπεδο ηλεκτροκίνησης για το 100% των οχημάτων της μέχρι το 2030.

Τα πέντε σημεία είναι: η συσσώρευση τεχνολογικών περιουσιακών στοιχείων για την κατασκευή υψηλής απόδοσης, η προώθηση των ηλεκτροκίνητων προϊόντων, η προώθηση τεχνολογιών ασφάλειας με γνώμονα τον άνθρωπο για την επίτευξη μιας κοινωνίας χωρίς ατυχήματα, η ανάπτυξη συνδεδεμένων τεχνολογιών και μια φιλοσοφία ανάπτυξης με επίκεντρο τον άνθρωπο σε μια εποχή που ορίζεται από την ουδετερότητα του άνθρακα.

Το πρώτο σημείο του σχεδίου θα επικεντρωθεί στα πιο βασικά στοιχεία των οχημάτων. Βασιζόμενη στην πλατφόρμα SKYACTIV, η εταιρεία θα συνεχίσει να εργάζεται πάνω στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, όπως ο νέος straight-six, αλλά θα τους ενσωματώσει στην «SKYACTIV Multi-Solution Scalable Architecture».

Η ανανεωμένη πλατφόρμα θα επιτρέψει στη Mazda να ενσωματώσει όλο και περισσότερη ηλεκτροκίνηση σε (τελικά) όλα τα οχήματά της, είτε διαθέτουν εγκάρσιο είτε διαμήκη κινητήρα.

Η ιαπωνική εταιρεία μας έδωσε μια πρώτη γεύση της RWD (και διαθέσιμης AWD) πλατφόρμας που θα χρησιμοποιηθεί στο επόμενο Mazda6 καθώς και σε τουλάχιστον ένα crossover, με έναν «μεγάλο βενζινοκινητήρα» και έναν «μεγάλο πετρελαιοκινητήρα», αμφότεροι με ήπιο υβριδικό σύστημα 48v, και έναν «μεγάλο βενζινοκινητήρα» με plug-in υβριδική τεχνολογία.

Μέχρι το 2025, η «SKYACTIV EV Scalable Architecture» της εταιρείας θα χρησιμοποιείται για EV πολλαπλών μεγεθών. Μαζί, οι τεχνολογίες αυτές θα επιτρέψουν στη Mazda να αναπτύξει γρήγορα νέα οχήματα με την κοινή χρήση τεχνολογικών περιουσιακών στοιχείων.

 

Πέντε υβριδικά, πέντε PHEV και τρία EV

Αυτό θα διευκολύνει το δεύτερο σκέλος του σχεδίου «Sustainable Zoom-Zoom 2030» της Mazda, το οποίο προβλέπει την κυκλοφορία πέντε υβριδικών, πέντε plug-in υβριδικών και τριών EV μεταξύ 2022 και 2030.

Τα μοντέλα αυτά θα προορίζονται κυρίως για τις αγορές της Ιαπωνίας, της Ευρώπης, της Αμερικής, της Κίνας και της ASEAN. Μέχρι το 2030 η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να έχει ηλεκτροδοτήσει το 100% των μοντέλων της και τα EV να αποτελούν το ένα τέταρτο του συνόλου των οχημάτων της.

Το τρίτο σημείο του σχεδίου θα επικεντρωθεί σε μεγάλο βαθμό γύρω από το «Mazda Co-pilot Concept», το οποίο παρακολουθεί τους οδηγούς και μπορεί να μεταβεί σε αυτόνομη οδήγηση εάν ανιχνεύσει μια ξαφνική αλλαγή στη φυσική κατάσταση του οδηγού, φέρνοντας το αυτοκίνητο σε ασφαλή στάση. Η Mazda σχεδιάζει να παρουσιάσει την τεχνολογία αυτή το 2022.

Τέταρτον, η Mazda θα ενημερώσει το λογισμικό των αυτοκινήτων της ώστε να επιτρέπει ενημερώσεις over-the-air. Έχει επίσης ενταχθεί σε μια συμφωνία τυποποιημένης μηχανικής με τέσσερις άλλους ιαπωνικούς κατασκευαστές για την προώθηση τυποποιημένης επικοινωνίας και συνδεδεμένων υπηρεσιών.

Αυτό, λέει η εταιρεία, θα επιτρέψει συνδέσεις χωρίς άγχος και ταχύτερες μεταξύ οχημάτων και συσκευών. Όλα αυτά θα οικοδομηθούν προς μια ηλεκτρική/ηλεκτρονική αρχιτεκτονική επόμενης γενιάς για ταχύτατη επεξεργασία εντός και εκτός του οχήματος.

Το τελευταίο μέρος του σχεδίου διευρύνει λίγο το πεδίο εφαρμογής και επιδιώκει να θέσει τον πλανήτη, την κοινωνία και την ανθρωπότητα στο επίκεντρο της ανάπτυξής του.

Share: