Στην «Power Day» της Volkswagen, τον περασμένο Μάρτιο, μια σημαντική ανακοίνωση πέρασε σε μεγάλο βαθμό στα… ψιλά γράμματα.

Από το 2022 και μετά, τα νέα μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων της VW θα υποστηρίζουν κάτι που ονομάζεται «αμφίδρομη φόρτιση».

Αυτό σημαίνει ότι ένα ηλεκτρικό όχημα μπορεί να προωθήσει ενέργεια από την μπαταρία πίσω στο ηλεκτρικό δίκτυο -ή σε ένα σπίτι- κι ενδεχομένως να αποζημιωθεί για αυτή την υπηρεσία.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να ενθουσιαστείτε με αυτή τη δυνατότητα, η οποία αναφέρεται επίσης στη βιομηχανία ως «vehicle-to-grid» ή V2G. Πρώτον, σύμφωνα με τα στοιχεία του BNEF, στο τέλος του 2020 θα κυκλοφορούν παγκοσμίως πάνω από 10 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα με μπαταρίες ιόντων λιθίου, στα οποία είναι εγκατεστημένες 296 γιγαβατώρες.

Πρόκειται για πολλές μπαταρίες που κυκλοφορούν, 8 φορές περισσότερες από τον αριθμό των σταθερών μπαταριών σε κλίμακα δικτύου που είναι εγκατεστημένες παγκοσμίως, οι οποίες θα μπορούσαν να βοηθήσουν στη σταθεροποίηση των δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας παντού και, θεωρητικά, να δημιουργήσουν έσοδα για τους ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών οχημάτων.

Δεύτερον, τα δυνητικά οφέλη για το σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας είναι μεγάλα. Μια πρόσφατη μελέτη του BNEF σχετικά με την τεχνολογία διαπίστωσε ότι εάν τα μισά από όλα τα αυτοκίνητα στη Γερμανία ήταν EVs και παρείχαν 10 κιλοβατώρες την ημέρα, φορτίζοντας με ανανεώσιμη ενέργεια και αποφορτίζοντας σε περιόδους υψηλής παραγωγής ορυκτών καυσίμων, θα μπορούσε να μειώσει την ποσότητα παραγωγής ενέργειας από ορυκτά καύσιμα που απαιτείται κατά 76% έως το 2040.

Δέκα κιλοβατώρες είναι ό,τι χρειάζεται ένα μέσο ηλεκτρικό όχημα για να διανύσει περίπου 60 χιλιόμετρα. Αυτός μπορεί να είναι ένας μη ρεαλιστικός στόχος, αλλά ακόμη και 2 κιλοβατώρες την ημέρα θα μπορούσαν να διευκολύνουν πολύ τους διαχειριστές του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας να ενσωματώσουν μεγάλες ποσότητες αιολικής και ηλιακής παραγωγής.

Υπάρχουν ακόμη προκλήσεις: το κόστος του υλικού φόρτισης V2G είναι υψηλό σε σχέση με τα έσοδα που θα μπορούσαν να προκύψουν από αυτό.

Η ευθυγράμμιση των ροών εσόδων μεταξύ του ιδιοκτήτη EV, του παρόχου υπηρεσιών και της κοινής ωφέλειας μπορεί να είναι δύσκολη, και οι ευκαιρίες υψηλής αξίας στις αγορές ενέργειας κορεστούν γρήγορα καθώς περισσότερα οχήματα παρέχουν αυτές τις υπηρεσίες.

Η υποβάθμιση των μπαταριών είναι μια άλλη ανησυχία, αλλά τα τελευταία δεδομένα δείχνουν ότι αυτό το ζήτημα είναι λιγότερο σημαντικό από ό,τι πιστεύαμε προηγουμένως.

Η VW δεν είναι η μόνη που επιδιώκει το V2G. Το Nissan Leaf είναι σήμερα το μόνο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής στην αγορά που υποστηρίζει αμφίδρομη φόρτιση. Η Hyundai, η Kia και η Lucid προγραμματίζουν στα μελλοντικά οχήματά τους να περιλαμβάνεται αυτή η δυνατότητα.

Η Hyundai ανακοίνωσε πρόσφατα ότι το νέο της κομψό EV, το Ioniq 5, θα υποστηρίζει κάτι που ονομάζεται τεχνολογία «vehicle-to-load». Πρόκειται για μια παραλλαγή της τεχνολογίας vehicle-to-grid, αλλά με έμφαση στη λειτουργία συσκευών ή άλλων συσκευών που καταναλώνουν ηλεκτρική ενέργεια από το αυτοκίνητό σας.

Η νεοσύστατη εταιρεία EV Rivian έχει επίσης επισημάνει αυτή τη δυνατότητα, δείχνοντας πώς μπορείτε να συνδέσετε 20.000 χριστουγεννιάτικα φωτάκια στη μέση του δάσους.

Οι δυνατότητες του V2G αναδεικνύουν και κάτι άλλο σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο αλλάζει το μάρκετινγκ των αυτοκινήτων. Πολλές από τις παλιές μετρήσεις που χρησιμοποιούνταν για τη διαφήμιση των αυτοκινήτων αποκτούν λιγότερο νόημα στην ηλεκτρική εποχή.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να υπολογίζουν ποιες είναι οι νέες μετρήσεις και τα χαρακτηριστικά με τα οποία θα πρέπει να ανταγωνίζονται: θα πρέπει η δυνατότητα φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων να διαφημίζεται με το μέγιστο ρυθμό φόρτισης σε κιλοβάτ; Ή θα πρέπει να τυποποιηθεί ο χρόνος που απαιτείται για να προστεθούν 100 χιλιόμετρα; Τι γίνεται με τον χρόνο για να φορτίσει κανείς από 0% στο 80%; Όλα είναι προς διερεύνηση και σίγουρα θα δούμε περισσότερους κατασκευαστές αυτοκινήτων να δίνουν έμφαση σε αυτά τα πιθανά πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών οχημάτων.

Share: