Η Mercedes επιβεβαίωσε επίσημα την έξοδο της από τη Formula E λίγες ημέρες μετά την κατάκτηση και των δύο τίτλων την σεζόν που μόλις ολοκληρώθηκε. Η απόφαση είχε ληφθεί ως μέρος μιας στρατηγικής αναδιάταξης της κατανομής πόρων για την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων.

Ήδη κατά το τελευταίο Σαββατοκύριακο της σεζόν 7 στο Βερολίνο,  όπου ο οδηγός της Mercedes-EQ, Nyck de Vries, εξασφάλισε τον τίτλο των οδηγών και η Mercedes-EQ στέφθηκε παγκόσμια πρωταθλήτρια κατασκευαστών, είχε διαρρεύσει ότι η εταιρεία από τη Στουτγάρδη θα αποσυρθεί.

Η Daimler ανακοίνωσε ότι η Mercedes-Benz θα τερματίσει τη συμμετοχή της με την “Mercedes-EQ Formula E Team” στο τέλος της 8ης σεζόν. Αυτό σημαίνει ότι η ομάδα αποσύρεται μετά από τρεις σεζόν: την 5η σεζόν, η ομάδα “HWA Racelab” προετοίμασε το έδαφος και απέκτησε την αρχική εμπειρία στη σειρά, πριν αναλάβει η Mercedes-EQ ως εργοστασιακή ομάδα την 6η σεζόν.

Η Mercedes-Benz δικαιολογεί την απόσυρσή της από τη Formula E με στόχος, όπως ανακοινώθηκε στα τέλη Ιουλίου, να γίνει πλήρως ηλεκτρική σε οχήματα δρόμου πριν από το τέλος της δεκαετίας-όπου οι συνθήκες της αγοράς το επιτρέπουν. Στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής κατεύθυνσης, η μάρκα “αποφάσισε συνειδητά να ανακατανείμει πόρους προς όφελος αυτής της ταχύτερης αύξησης της ηλεκτροκίνησης”. Η εμπειρογνωμοσύνη και οι πόροι από την ανάπτυξη του κινητήρα της Formula E θα κατευθυνθούν τώρα στην ανάπτυξη των τριών νέων ηλεκτρικών αρχιτεκτονικών που σχεδιάζει να παρουσιάσει η Mercedes το 2025.

«Στη Mercedes-Benz, δεσμευτήκαμε να καταπολεμήσουμε την κλιματική αλλαγή με πλήρη ισχύ αυτή τη δεκαετία. Αυτό απαιτεί τον επιταχυνόμενο μετασχηματισμό της εταιρείας, των προϊόντων και των υπηρεσιών μας προς ένα μέλλον χωρίς εκπομπές και με γνώμονα το λογισμικό και για να το επιτύχουμε αυτό, πρέπει να δώσουμε πλήρη έμφαση στις βασικές μας δραστηριότητες », λέει το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Daimler και της Mercedes, Markus Schäfer.

Ο Schäfer δεν το λέει ευθέως, αλλά μεταξύ των γραμμών γίνεται σαφές ότι η Mercedes δεν είναι απόλυτα ικανοποιημένη με τη μεταφορά τεχνολογίας από τη Formula E στα αυτοκίνητα δρόμου.

Η Audi και η BMW είχαν επίσης αιτιολογήσει τις εξόδους τους στο τέλος της Σεζόν 7. Κυριολεκτικά, ο Schäfer είπε: «Στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, η Formula E ήταν ένας καλός οδηγός για την απόδειξη της τεχνογνωσίας μας και την καθιέρωση της μάρκας Mercedes-EQ, αλλά στο μέλλον θα συνεχίσουμε να πιέζουμε την τεχνολογική πρόοδο-ειδικά από την πλευρά της ηλεκτροκίνησης-εστιάζοντας στην Formula 1.” Το γεγονός ότι η εταιρεία που εδρεύει στη Στουτγάρδη περιμένει περισσότερα από την ηλεκτρική ανάπτυξη των υβριδικών μονάδων της Formula 1 παρά από την τεχνογνωσία της Formula E λέει πολλά.

Αλλά οι προτάσεις μάρκετινγκ φαίνεται ότι παίζουν επίσης κάποιο ρόλο: όπως και ο Schäfer, η Bettina Fetzer, επικεφαλής μάρκετινγκ της Mercedes-Benz AG, επαινεί τον αντίκτυπο της Formula E στη μάρκα Mercedes-EQ. Όμως: “Σε στρατηγικό επίπεδο, ωστόσο, η Mercedes-AMG θα τοποθετηθεί και θα ενισχυθεί ως η μάρκα επιδόσεών μέσω της στενής ευθυγράμμισης της με την ομάδα που έχει καταρρίψει τα ρεκόρ της Formula 1 και η F1 θα είναι το επίκεντρο της μηχανοκίνητης αθλητικής δραστηριότητας της εταιρείας μας για τα επόμενα χρόνια”. λέει ο Fetzer.

«Μπήκαμε στη Formula E με ανοιχτό μυαλό για τη σειρά και την καινοτόμο προσέγγισή της στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Πολλή σκληρή δουλειά έγινε για να χτιστεί η ομάδα και να γίνει ανταγωνιστική – και είδαμε μια απίστευτη ομάδα ταλαντούχων γυναικών και ανδρών να αποδίδουν στο υψηλότερο επίπεδο », δήλωσε ο επικεφαλής του μηχανοκίνητου αθλητισμού της Mercedes, Toto Wolff, ο οποίος είναι επίσης διευθύνων σύμβουλος της ομάδας της Formula E . «Θα δώσουμε τα πάντα για να βεβαιωθούμε ότι θα ολοκληρώσουμε την περιπέτειά μας στη Formula Ε με στυλ στην 8η σεζόν».

Ωστόσο, η ίδια η ομάδα θα μπορούσε να παραμείνει στη Formula E και για την 9η σεζόν: Το αφεντικό της ομάδας Ian James λέει ότι «εξετάζουν τις καλύτερες επιλογές για να συνεχίσει η ομάδα να συμμετέχει στη Formula E πέρα ​​από την 8η σεζόν», συμπεριλαμβανομένης μιας πιθανής πώλησης σε νέους ιδιοκτήτες.

Δύο φήμες κυριαρχούν αυτή τη στιγμή, και οι δύο αφορούν τον διευθύνοντα σύμβουλο Toto Wolff: Πρώτον, φημολογείται ότι ενδιαφέρεται η πελατειακή ομάδα από το Μονακό, Venturi. Το αφεντικό της Venturi Racing είναι η πρώην οδηγός αγώνων Susie Wolff – η γυναίκα του Toto. Σύμφωνα με τις φήμες, η Aston Martin θα μπορούσε επίσης να ενδιαφερθεί. Ο Toto Wolff επενδύει ιδιωτικά στην Aston Martin.

Share: