Σύμφωνα με μελέτη που εκπόνησε η CLEPA (η Ευρωπαϊκή Ένωση Προμηθευτών Αυτοκινήτων ), η μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα θα μπορούσε να οδηγήσει στην απώλεια έως και 500.000 θέσεων εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση μέχρι το 2040, οι οποίες δεν θα αντισταθμιστούν πλήρως με την παραγωγή εξαρτημάτων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η οποία θα δημιουργήσει μόνο 225.000 νέες θέσεις εργασίας. Επομένως, η καθαρή απώλεια θα ήταν 275.000 θέσεις εργασίας.

Η CLEPA προειδοποιεί ότι, για να αποφευχθεί αυτό το σενάριο, είναι απαραίτητο η Ευρωπαϊκή Ένωση να ανατρέψει την πρότασή της να απαγορεύσει την πώληση θερμικών αυτοκινήτων από το 2035, κάτι που θα σήμαινε ότι, στα χαρτιά, όλοι οι κατασκευαστές θα έπρεπε να ποντάρουν σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες ή με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.

Η ομάδα των προμηθευτών ζήτησε να χρησιμοποιηθεί μια μικτή προσέγγιση για την επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών. Σύμφωνα με την CLEPA, τα υβριδικά, τα συνθετικά καύσιμα και το πράσινο υδρογόνο θα μπορούσαν να επιτρέψουν μείωση των εκπομπών κατά 50% έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021 (η Ευρωπαϊκή Ένωση στοχεύει στο 55%).

Το 2040, αυτό το “τεχνολογικά ουδέτερο” στοίχημα θα μείωνε τις μέσες εκπομπές στα 20 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, προσθέτοντας περίπου 200.000 θέσεις εργασίας σε αυτές που ήδη υπάρχουν .

Η έκθεση αναφέρει ότι οι περισσότερες απώλειες θέσεων εργασίας θα σημειωθούν στη Γερμανία (121.000), την Ιταλία (74.000), την Ισπανία (72.000) και τη Ρουμανία (56.000). Ωστόσο, μια μελέτη που δημοσιεύθηκε το περασμένο καλοκαίρι από την Boston Consulting Group δείχνει ένα πολύ πιο ευνοϊκό σενάριο από το CLEPA, καθώς η δυναμική της αναπτυσσόμενης βιομηχανίας μπαταριών θα μπορούσε να αντισταθμίσει αυτές τις απώλειες (θα δημιουργήσει 580.000 νέες θέσεις εργασίας, σε σύγκριση με τις 630.000 που θα χαθούν στον τομέα της παραγωγής κινητήρων εσωτερικής καύσης).

Σε αυτό θα πρέπει επίσης να προστεθεί η ακμή των νέων τεχνολογιών και της βιομηχανίας λογισμικού, καθώς και οι υψηλότερες πωλήσεις στον τομέα της υψηλής ποιότητας και της πολυτέλειας. Η Boston Consulting Group αναφέρει ότι, ξεκινώντας από τις 5,65 εκατομμύρια θέσεις εργασίας που είχε ο κλάδος το 2019, η απασχόληση θα παραμείνει σταθερή μέχρι το 2030 , με μείωση μόλις 1%.

Share: