Από τον Ιούλιο, η κυβέρνηση της Νέας Ζηλανδίας θα επιδοτήσει την αγορά νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και υβριδικών plug-in με έως και 8.625 δολάρια Νέας Ζηλανδίας (περίπου 5.100 ευρώ). Τα κίνητρα περιλαμβάνουν επίσης προ-ιδιοκτησιακά οχήματα μηδενικών εκπομπών.
Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται με την εισαγωγή νέων εισφορών σε οχήματα με υψηλές εκπομπές, καθιστώντας το ένα πρόγραμμα bonus-malus. Σύμφωνα με τη Guardian, αυτό θα κάνει ένα εισαγόμενο Toyota Hilux – ένα από τα πιο δημοφιλή οχήματα εκτός δρόμου στη Νέα Ζηλανδία – 2.900 δολάρια Νέας Ζηλανδίας (περίπου 1.700 ευρώ) πιο ακριβό.
Το νέο σύστημα βασίζεται σε συστάσεις της Επιτροπής για την αλλαγή του κλίματος της Νέας Ζηλανδίας. Η επιτροπή πρότεινε πρόσφατα στην κυβέρνηση ότι το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων σε νέες ταξινομήσεις θα πρέπει να φθάσει το 50 τοις εκατό έως το 2029 και το 100 τοις εκατό έως το 2032 για να επιτύχει τους στόχους εκπομπών για τον τομέα των μεταφορών.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα PHEV για τα οποία διατίθεται χρηματοδότηση έως 3.450 δολάρια (περίπου 2.000 ευρώ).
Ενώ τα μπόνους αγοράς αρχικά θα ισχύουν μόνο για ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα με τιμή καταλόγου μικρότερη από 80.000 $ από την 1η Ιουλίου, θα επεκταθούν σε «οχήματα χαμηλών εκπομπών» από την αρχή του έτους. Αυτά τα οχήματα καθορίζονται από τις εκπομπές τους, συγκεκριμένα ότι εκπέμπουν λιγότερο από 146 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο στο τεστ 3 φάσεων WLTP, το οποία περιλαμβάνει τα περισσότερα υβρίδια και μερικά πολύ αποδοτικά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, σύμφωνα με αξιωματούχους του υπουργείου.
Η κυβέρνηση της Νέας Ζηλανδίας αύξησε επίσης τις επενδύσεις της στην επέκταση της υποδομής φόρτισης. Σύμφωνα με κυβερνητική δήλωση, υπάρχουν τώρα «σταθμοί φόρτισης κατά μέσο όρο κάθε 75 χιλιόμετρα κατά μήκος των περισσότερων κρατικών αυτοκινητοδρόμων». Για να επεκτείνει περαιτέρω το πανελλαδικό δίκτυο φόρτισης και άλλα δίκτυα ανεφοδιασμού χαμηλών εκπομπών, το λεγόμενο Ταμείο Μεταφορών Χαμηλών Εκπομπών διαθέτει σχεδόν τετραπλάσιο ποσό χρηματοδότησης μέχρι το 2023 που διαθέτει επί του παρόντος.
Η Νέα Ζηλανδία υστερεί έναντι των κλιματικών στόχων. Οι εκπομπές της χώρας αυξήθηκαν κατά 57% μεταξύ 1990 και 2018 – η δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση οποιασδήποτε ανεπτυγμένης χώρας στον κόσμο. Η Νέα Ζηλανδία είναι επίσης αργή από την άποψη της ηλεκτρικής κινητικότητας. Οι μηνιαίες εγγραφές ηλεκτρικών οχημάτων είναι περίπου το μισό του παγκόσμιου μέσου όρου. Ταυτόχρονα, οι μεταφορές αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 33% των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου στο νησιωτικό έθνος.