Η Nissan ισχυρίζεται ότι η έλλειψη κινήτρων από την αυστραλιανή κυβέρνηση ανάγκασε τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να μειώσουν την προτεραιότητα της χώρας στην τελευταία λέξη της τεχνολογίας των ηλεκτρικών οχημάτων.

Αυτό συμβαίνει καθώς το πρόσφατα παρουσιασθέν Nissan Ariya δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί ότι θα πωλείται στην Αυστραλία.

Το Ariya πρόκειται να κυκλοφορήσει παγκοσμίως στα τέλη του 2021 και θα αποτελούσε μια καλή προσθήκη στην αυστραλιανή γκάμα της αυτοκινητοβιομηχανίας λόγω της εντυπωσιακής σχεδίασης, της αυτονομίας των 500 χιλιομέτρων και του συστήματος τετρακίνησης.

Η Nissan ισχυρίζεται ότι η Αυστραλία έχει μείνει πίσω στο παιχνίδι των ηλεκτρικών οχημάτων. Η υποστήριξη της κυβέρνησης προς την υιοθέτηση των EV θεωρείται συγκριτικά χαμηλή σε σύγκριση με εκείνη άλλων εθνών. «Όταν μπορείς να κατασκευάσεις μόνο τόσα αυτοκίνητα, πρέπει να δώσεις προτεραιότητα στο πού θα τα στείλεις», λέει ο Ben Warren, γενικός διευθυντής της Nissan Australia για την ηλεκτροκίνηση.

Και προσθέτει: «Φυσικά, οι αγορές που έχουν τις πιο προοδευτικές πολιτικές και στόχους, είναι οι αγορές που παίρνουν προτεραιότητα έναντι αγορών όπως η δική μας».

Nissan

Ο ειδικός σε θέματα πολιτικής για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα Dr. Bjorn Sturmberg συμμερίζεται αυτές τις σκέψεις, λέγοντας: «Η Αυστραλία έχει αρχίσει να μένει λίγο πίσω στο φάσμα των προσφερόμενων μοντέλων ηλεκτρικών οχημάτων. Δεν παίρνουμε τα τελευταία και καλύτερα μοντέλα εδώ».

Ο Dr. Sturmberg δηλώνει ότι τα αντικρουόμενα μηνύματα της κυβέρνησης προς τους κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι η αιτία της έλλειψης EVs στους δρόμους της Αυστραλίας. «Τελικά η ευκαιρία για την Αυστραλία απαιτεί από την κυβέρνηση… να δώσει την καθοδήγηση στη βιομηχανία, να δώσει την καθοδήγηση στους καταναλωτές. Βρισκόμαστε σε ένα σημείο καμπής».

Υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που παίζουν ρόλο, λέει η έκθεση. Η Καμπέρα, η πρωτεύουσα της Αυστραλίας, έχει 300.000 οχήματα στους δρόμους της, εκ των οποίων μόνο 950 είναι ηλεκτρικά.

Η έλλειψη θα μπορούσε να αποδοθεί στο υψηλότερο κόστος αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων. Για παράδειγμα, ο οδηγός λεωφορείου της Καμπέρα, Shane Maher, αγόρασε ένα Nissan Leaf, αλλά απέφυγε την αντιπροσωπεία λόγω της τιμής του.

Δουλεύοντας μέσω ενός μεσίτη, ο Maher αγόρασε ένα σχεδόν καινούργιο Leaf e+ μέσω μιας ιαπωνικής δημοπρασίας αυτοκινήτων και το έστειλε στην κατοικία του.

Το Leaf e+ προσφέρθηκε μόνο νωρίτερα φέτος και η τιμή του ξεκινά από 46.800 δολάρια. Αντίθετα, αυτός πλήρωσε 39.000 δολάρια.

Ο Maher δηλώνει ότι το μοντέλο διευρυμένης εμβέλειας δεν ήταν διαθέσιμο στις αυστραλιανές αντιπροσωπείες τη στιγμή που αγόρασε το αυτοκίνητό του, και η αυξημένη εμβέλεια του Leaf e+ του αποδείχθηκε σημαντική εξοικονόμηση κόστους.

Όμως, όπως επισημαίνει ο Ben Warren της Nissan, ενώ η αγορά ενός αυτοκινήτου της γκρίζας αγοράς μπορεί να σημαίνει σημαντική εξοικονόμηση για τους καταναλωτές, συνοδεύεται από πρόσθετο κίνδυνο λόγω της έλλειψης εγγύησης που υποστηρίζεται από τον κατασκευαστή.

Share: