Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η νέα κυβέρνηση της Νορβηγίας σχεδιάζει φόρο πολυτελείας στα ακριβά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Συγκεκριμένα, το μελλοντικό υπουργικό συμβούλιο σχεδιάζει να επιβάλει φόρο προστιθέμενης αξίας 25% στο τμήμα της τιμής αγοράς που υπερβαίνει τις 600.000 κορώνες (περίπου 60.000 ευρώ).
Σύμφωνα με το Reuters, η εισαγωγή του φόρου είναι πιθανό να γίνει στο πλαίσιο της αλλαγής κυβέρνησης στη Νορβηγία. Μέχρι τώρα, όλα τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα ήταν αφορολόγητα. Οι πρόσφατες εθνικές εκλογές ευνοούν τώρα μια κεντροαριστερή συμμαχία. Θεωρείται πιθανό ότι η επερχόμενη κυβέρνηση θα ηγηθεί από τον Jonas Gahr Stoere του Εργατικού Κόμματος και θα αποτελείται από κόμματα που έκαναν εκστρατεία για την εισαγωγή ΦΠΑ 25% σε εκείνο το μέρος της τιμής του νέου αυτοκινήτου που υπερβαίνει τις 600.000 κορώνες Νορβηγίας.
Αυτό θα επηρεάσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Porsche, της Audi και της Mercedes-Benz, μεταξύ άλλων. Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων, το Εργατικό Κόμμα υποστηρίζει ότι η κίνηση δικαιολογείται για λόγους δικαιοσύνης. Επιπλέον, η φορολογική απαλλαγή για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων προορίζεται ως μέσο εισαγωγής νέων τεχνολογιών και δεν μπορεί να ισχύει επ ‘αόριστον, αναφέρεται στην έκθεση ο Svein Roald Hansen, εκπρόσωπος φορολογικής πολιτικής του Εργατικού Κόμματος.
Υπάρχουν όμως και αντίπαλοι του προτεινόμενου μέτρου, όπως η Νορβηγική Ένωση EV. Σύμφωνα με το Reuters, η επικεφαλής της Christina Bu προειδοποιεί ότι ένας φόρος στα ηλεκτρικά πολυτελή οχήματα θα έρθει σε ακατάλληλη στιγμή και τελικά θα επιβραδύνει τον εξηλεκτρισμό της Νορβηγίας.
Στη Νορβηγία, όλα τα πρόσφατα ταξινομημένα αυτοκίνητα, ελαφρά επαγγελματικά οχήματα και λεωφορεία θα πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτρικά ήδη από το 2025. Τον Σεπτέμβριο του 2021, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν ήδη το 77,5 % των νέων ταξινομήσεων. Το πιο επιτυχημένο μοντέλο της Νορβηγίας σε όλους τους τύπους οδήγησης τον περασμένο μήνα ήταν το Tesla Model Y με 3.564 νέες εγγραφές, μπροστά από το Tesla Model 3 με 2.218 εγγραφές. Τα δύο μοντέλα της Tesla δεν ήταν μόνο η μόνη σειρά μοντέλων με τετραψήφια στοιχεία κυκλοφορίας, με συνδυασμένο μερίδιο αγοράς 32,1%. Περίπου ένα στα τρία νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στη Νορβηγία τον Σεπτέμβριο ήταν Tesla.