Η Panasonic αποκάλυψε τη Δευτέρα μια νέα μεγάλη πρωτότυπη μπαταρία σχεδιασμένη για να βοηθήσει την Tesla Inc να μειώσει το κόστος παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων (EV), σε μια κίνηση που ο επικεφαλής μπαταριών της ιαπωνικής εταιρείας είπε ότι θα εμβαθύνει τους επιχειρηματικούς δεσμούς με τον βασικό πελάτη της στις ΗΠΑ.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, ο Kazuo Tadanobu ανέφερε πως η μπαταρία είναι περίπου πέντε φορές μεγαλύτερη από αυτές που χρησιμοποιεί αυτή τη στιγμή η Tesla, ενώ είπε επίσης ότι η Panasonic δεν σχεδιάζει να κατασκευάσει φθηνότερες μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) για πιο προσιτά EV.

Η απόφαση της Tesla να διαφοροποιήσει τους προμηθευτές μπαταριών σε εταιρείες όπως η LG Energy Solution της Νότιας Κορέας και η Contemporary Amperex Technology Co (CATL) της Κίνας και η πώληση των μετοχών της Tesla από την Panasonic είχαν εγείρει ερωτήματα σχετικά με το μέλλον της δεκαετούς συνεργασίας τους.

Αλλά ως μοναδικός κατασκευαστής της μπαταρίας 4680 (πλάτος 46 χιλιοστών και ύψος 80 χιλιοστών), η Panasonic θα πρέπει να παραμείνει κρίσιμος κρίκος στην αλυσίδα εφοδιασμού της Tesla, τουλάχιστον για τα ακριβότερα μοντέλα της.

«Το έχουμε αναπτύξει αυτό λόγω της έντονης επιθυμίας του άλλου μέρους και πιστεύουμε ότι αυτό μπορεί να οδηγήσει μόνο σε ισχυρότερους δεσμούς», δήλωσε ο Tadanobu.

Δεν είπε πότε η Panasonic, η οποία λειτουργεί εργοστάσιο στη Νεβάδα που προμηθεύει την Tesla, θα ξεκινήσει την παραγωγή πλήρους κλίμακας. Η απόφαση της Panasonic να αποφύγει τα πακέτα τροφοδοσίας LFP σημαίνει ότι η Tesla αγοράζει αυτά από την CATL για ορισμένα model 3 και model Y που κατασκευάζονται στην Κίνα και για model 3 εισαγωγικού επιπέδου στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Οι μπαταρίες LFP, 95% των οποίων κατασκευάζονται στην Κίνα, θεωρούνται φθηνότερες και ασφαλέστερες από τις μπαταρίες με βάση το νικέλιο, αλλά έχουν μικρότερη ενεργειακή πυκνότητα και χρειάζονται συχνότερη φόρτιση. Οι μπαταρίες αυτοκινήτων της Panasonic είναι νικελίου-κοβαλτίου-αλουμινίου (NCA).

 

Η Tesla θέλει τις φθηνότερες μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) χωρίς κοβάλτιο για τα ηλεκτρικά οχήματά της τυπικής εμβέλειας, αλλά πρέπει να βρει πώς να ξεπεράσει τις πολιτικές εντάσεις για να πείσει τον Κινέζο εταίρο της να κατασκευάσει τις μπαταρίες με βάση το σίδηρο κοντά στα εργοστάσιά της στις ΗΠΑ.

Η Apple Inc έχει επίσης συζητήσει με την CATL και την κινεζική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων BYD για να γίνει προμηθευτής μπαταριών LPF για το σχεδιαζόμενο ηλεκτρικό της όχημα.

Ο Tadanobu αρνήθηκε να πει εάν η Apple είχε προσεγγίσει την Panasonic σχετικά με την αγορά μπαταριών EV.

Share: