Η ελβετική start up ηλεκτρικών αυτοκινήτων Piëch Automotive ξεκίνησε τις δοκιμές του ηλεκτρικού σπορ αυτοκινήτου Piëch GT. Το GT βασίζεται στο Mark Zero, το οποίο παρουσιάστηκε ως μελέτη στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης του 2019.

Το Piëch GT έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει στα μέσα του 2024 ως το πρώτο όχημα σε μια οικογένεια προϊόντων τριών παραλλαγών. Οι οπτικές αλλαγές στο GT που παρουσιάζονται τώρα στο Piëch Development Center στο Memmingen είναι μικρές σε σύγκριση με το Mark Zero. Το πρωτότυπο δεν έχει υιοθετήσει μόνο τις αναλογίες, αλλά και πολυάριθμες σχεδιαστικές λεπτομέρειες στο μπροστινό μέρος. Υπήρξαν αλλαγές στο πίσω μέρος, ωστόσο, και τα πίσω φώτα LED έχουν πλέον σχήμα C και ενσωματώνονται καλύτερα στις γραμμές.

Το GT τροφοδοτείται από τρεις σύγχρονους κινητήρες (ένας μπροστά και δύο στον πίσω άξονα), οι οποίοι λέγεται ότι έχουν απόδοση 450 kW. Το σπορ αυτοκίνητο 1,8 τόνων θα μπορεί να επιταχύνει στα 100 χλμ./Ώρα σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα. Η αυτονομία βάσει WLTP υποτίθεται ότι είναι 500 χιλιόμετρα.

Ενώ τρεις ηλεκτροκινητήρες και 450 kW δεν αποτελούν σίγουρα πρωτοποριακή καινοτομία, οι πληροφορίες σχετικά με την μπαταρία μπορεί να είναι. Η Piëch εξακολουθεί να τηρεί τον στόχο που είχε ανακοινωθεί το 2019 να είναι σε θέση να φορτίσει την μπαταρία στο 80% σε μόλις πέντε λεπτά. Αυτό λέγεται ήδη ότι είναι δυνατό σε έναν σταθμό γρήγορης φόρτισης που αναπτύχθηκε μαζί με την TGOOD, ενώ η φόρτιση στο 80% σε έναν σταθμό φόρτισης Ionity λέγεται ότι διαρκεί περίπου οκτώ λεπτά.

Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, που είχε ανακοινωθεί προηγουμένως, είναι ότι η μπαταρία στο Piëch GT δεν είναι υγρόψυκτη. Αυτό καθίσταται δυνατό χάρη σε κυψέλες από έναν Κινέζο κατασκευαστή, το Desten Group. Η κυψέλη λέγεται ότι έχει εξαιρετικά χαμηλή εσωτερική αντίσταση, πράγμα που σημαίνει ότι παράγεται λίγη θερμότητα κατά τη διαδικασία φόρτισης – και κατά συνέπεια λίγη θερμότητα πρέπει να διωχθεί. Φαίνεται ότι, η κυψέλη θερμαίνεται μόνο κατά 12 βαθμούς όταν φορτίζεται με 190 αμπέρ. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή των κυψελών, είναι δυνατοί 3.000 κύκλοι.

 

Οι δοκιμές θα δείξουν τώρα αν αυτό το κόνσεπτ μπαταρίας λειτουργεί όχι μόνο σε επίπεδο κυψέλης, αλλά και στη μπαταρία και στο ίδιο το όχημα. Παρεμπιπτόντως, η Piëch δεν ελπίζει μόνο σε μικρότερους χρόνους φόρτισης από την τεχνολογία μπαταριών, αλλά και σε καλύτερο χειρισμό του σπορ αυτοκινήτου της. Η κατάργηση του συστήματος ψύξης θα εξοικονομήσει συνολικά 200 κιλά σε βάρος.

«Το μέλλον ανήκει σαφώς στις κυψέλες (pouch cells) που χρησιμοποιούμε-τόσο ως προς το βάρος όσο και ως προς τη δυνατότητα γρήγορης φόρτισης», δήλωσε ο επικεφαλής ανάπτυξης Klaus Schmidt. «Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που η μπαταρία που αναπτύχθηκε ειδικά για την Piëch μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για χρήση στην παραγωγής.»

Υπάρχουν επίσης αλλαγές στην ομάδα διαχείρισης: ο πρώην προϊστάμενος της Porsche και της VW, Matthias Müller, αποχωρεί από το εποπτικό συμβούλιο. Ο Andreas Henke αποχωρεί επίσης από το διοικητικό συμβούλιο – αλλά ο Henke θα παραμείνει στο συμβούλιο ως σύμβουλος. Στο διοικητικό συμβούλιο, ο Timo Kauer διορίστηκε ως κύριος οικονομικός διευθυντής. «Μαζί με τη διοικητική ομάδα, έχουμε επικεντρωθεί σε διάφορες βασικές πτυχές για την ανάπτυξη της εταιρείας, καθώς και στην προσέλκυση διεθνών ηγετών και συμβούλων, όπως η STJ Advisors, εκτός από την κύρια τράπεζα UBS, προκειμένου να βρούμε τη βέλτιστη θέση για τη συγκέντρωση κεφαλαίων της σειράς Β», λέει ο νέος CFO.

Share: