Μετά από εννέα χρόνια παρουσίας στην αγορά, το 2022 το Renault ZOE μπορεί να αποχαιρετήσει οριστικά την αγορά, αφήνοντας πίσω του μια μακρά καριέρα.
Τα πρώτα σημάδια αυτού του ενδεχομένου έρχονται από τη Νορβηγία. Εκεί, ο Roger Andersen, διευθυντής δημοσίων σχέσεων και μάρκετινγκ της Renault, επιβεβαίωσε ότι η επόμενη χρονιά θα είναι η τελευταία χρονιά που το ZOE θα πωλείται στη σκανδιναβική αγορά.
Δεν έχουν δοθεί λόγοι για την κίνηση αυτή, αν και επιβεβαιώνουν ότι τα πρόσφατα στοιχεία των δοκιμών πρόσκρουσης του euroNCAP, στις οποίες το ZOE συγκέντρωσε μηδέν αστέρια, δεν έπαιξαν ρόλο στην απόφαση.
Οι κύριοι λόγοι είναι σχεδόν σίγουρα τριπλοί. Το κυριότερο είναι τα χαμηλά ποσοστά πωλήσεων του ZOE στη Νορβηγία. Η έλευση του ανταγωνισμού έχει στριμώξει το ZOE, το οποίο μέχρι το 2018 σημείωνε αξιοπρεπή ποσοστά και ήταν το δέκατο αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις, σε μια γωνία.
Ο δεύτερος λόγος είναι η έναρξη των παραδόσεων του Renault Megane e-Tech Electric, οι οποίες θα ξεκινήσουν στη Νορβηγία το πρώτο τρίμηνο του 2022. Ένα μοντέλο νέας γενιάς που φαίνεται ότι θα ταιριάζει πολύ καλύτερα στους πελάτες της Νορβηγίας και για το οποίο έχουν ήδη γίνει περίπου 3.000 κρατήσεις.
Το τρίτο θα μπορούσε να είναι η ανακοίνωση της άφιξης του πραγματικού διαδόχου του ZOE, του Renault 5. Το Renault 5. Ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο με ρετρό σχεδίαση που θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2024 με σημαντική εσωτερική και εξωτερική ανανέωση. Ένα μοντέλο εμπνευσμένο από τις γραμμές του κλασικού R5 των δεκαετιών του ’70 και του ’80, με το οποίο η γαλλική εταιρεία στοχεύει να ανακτήσει τη θέση της με ένα οπτικά ελκυστικό μοντέλο και τιμή εκκίνησης περίπου 20.000 ευρώ.
Και τα δύο θα χρησιμοποιούν την αρθρωτή πλατφόρμα CMF-BEV της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, η οποία θα μοιράζεται το 50% των μερών της με την CMF-B των Clio, Captur και Nissan Juke, γεγονός που θα μειώσει σημαντικά το κόστος ανάπτυξης και κατασκευής.
Μένει να δούμε αν το ZOE θα έχει την ίδια τύχη και στην υπόλοιπη Ευρώπη, όπου επίσης χάνει έδαφος όσον αφορά τις πωλήσεις, με 51% λιγότερες πωλήσεις το 2021 σε σχέση με πέρυσι. Ένα ηχηρό και ξεκάθαρο μήνυμα για την ανάγκη επείγουσας αντικατάστασης.